Gå til innhold

League of Legends kan være på vei til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette noe vi trenger eller har etterspurt fra Riot?

Tror neppe det, men nå har det nå blitt stor trend å kaste seg på mobilspill bølgen blandt de større selskapene for å melke markedet for enda flere loot boxer, memberships og rare skins.

Vi så jo hvordan det gikk på Blizzcon da de stolt viste frem sitt nye Diablo prosjekt til mobil. Pc/konsoll entusiastene som er majoriteten av brukerbasen trodde dette var en spøk først og hele prosjektet ble latterliggjort på lik høyde med nye Sonic filmen. Dette var jo tross alt noe ikke noen hadde bedt om.

I 2016 dukket ett firma som heter Moonton opp fra Shanghai og utviklet sin egen Moba, Mobile legends.

Mobile Legends ble fort ett av de største Moba på mobilspill i sørøst Asia og vokser stadig på verdensbasis. De har gått gjennom søksmål fra Riot/Tencent (2018) hvor dem mener spillet er for likt LOL, noe jeg til en viss grad kan si meg enig.

Men det skal jo sies at det ikke er så lett å komme på nye evner, angrep, minions osv etter alle de Moba spillene vi har fått opp gjennom årene.

Mobile Legends er ett gjennomført bra mobilspill med masse artige karakterer å velge mellom, enkelt å lære seg og generelt ett bra Moba spill med ganske bra fotfeste verdensbasis.

Så trenger vi da virkelig en forenklet LOL til mobiltelefon i nærmeste fremtid? Eller ville det vært smartere av Riot å la dette være og heller fokusere på nye titler eller en bedre LOL med mindre salt community?

Vel tiden vil nok vise hva som skjer, men om det er ett Moba spill som man vil ha på telefon ville jeg lastet ned Mobile Legends tvert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...