Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

norsk eksamen 2019 10.klasse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tenker dere om t.u.v?

Begge de kommer fra samme sted, men vis du merker er perspektivene de ser forskjellig. Begge guttene vet at de blir utestengt, men ene bryr ikke over andres syn. Det har blitt mer brukt muntlig språk, og det er mange skrivefeil i pronomen og preposisjoner. Første gutten vil leve litt normalt som alle, og vil ikke blitt behandlet forskjellig. Jeg klarer å se at han har et bra språk, men han er ikke glad over identitet sin. Så det er lurt å koble til identitet og språk her.

Lenke til kommentar

 

Begge de kommer fra samme sted, men vis du merker er perspektivene de ser forskjellig. Begge guttene vet at de blir utestengt, men ene bryr ikke over andres syn. Det har blitt mer brukt muntlig språk, og det er mange skrivefeil i pronomen og preposisjoner. Første gutten vil leve litt normalt som alle, og vil ikke blitt behandlet forskjellig. Jeg klarer å se at han har et bra språk, men han er ikke glad over identitet sin. Så det er lurt å koble til identitet og språk her.

Tusen takk
Lenke til kommentar

Disse kildene kan hjelpe alle som har norsk eksamen. http://www.brukskandinavisk.no/for-larere/ressurser.html#sprakforstaelse

Les noen av artiklene, mitt tips personlig er at vi må se på forskjeller, likheter og språkhistorie om skandinaviske språk. 

I læreplanen står det at vi må kunne språkhistorien, grammatikk, fordeler, grenser, kultur og sammenligne nabospråkene vår. I denne kilden finner du mange artikler som handler om det. Les godt og lykke til for alle som skal ha sidemål eksamen!!!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...