Gå til innhold

AIW Tv tuner funksjon feiler?


johanhs

Anbefalte innlegg

Har et Connect3D 9800SE AIW kort som jeg har brukt Omega 3.9 driverene til å softmodde til 9800 PRO.
Omegadriverene er jo ikke laget for AIW delen, men tar seg kun av grafikkprosessor delen. Det kan virke som om det lager endel trøbbel...
For det første finner ikke pc'n i utgangspunket ikke drivere til AIW enhetene. Det løste jeg ved å laste ned egne Video grabbe/Tv drivere fra ATi.com. Så ut som om den fant alle enhetene etterpå, men feilsøkeverktøet til tv-tuneren fant ut at et par "enheter/drivere" manglet for å få ting til å spille på lag.
Drivene som fulgte med, altså 9800SE AIW driverene er jo laget for å få AIW kortet til å funke, så jeg mistenker Omega driverene for å lage f.... :mad:
Noen som har en god idê for å fikse dette? Finnes det modda drivere for AIW kort?

Btw: Scriptet til RivaTuner bugga med 3.9 ver av Catalyst hos meg...

(Krysspostes til "overklokking/grafikkort")


Edit: Er det kun ati2mtag.sys fila som patches for å enable alle pipelinene? Endret av JHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Connect3D 9800SE AIW kort som jeg har brukt Omega 3.9 driverene til å softmodde til 9800 PRO.

Omegadriverene er jo ikke laget for AIW delen, men tar seg kun av grafikkprosessor delen. Det kan virke som om det lager endel trøbbel...

For det første finner ikke pc'n i utgangspunket ikke drivere til AIW enhetene. Det løste jeg ved å laste ned egne Video grabbe/Tv drivere fra ATi.com. Så ut som om den fant alle enhetene etterpå, men feilsøkeverktøet til tv-tuneren fant ut at et par "enheter/drivere" manglet for å få ting til å spille på lag.

Drivene som fulgte med, altså 9800SE AIW driverene er jo laget for å få AIW kortet til å funke, så jeg mistenker Omega driverene for å lage f.... :mad:

Noen som har en god idê for å fikse dette? Finnes det modda drivere for AIW kort?

 

Btw: Scriptet til RivaTuner bugga med 3.9 ver av Catalyst hos meg...

 

(Krysspostes til "overklokking/grafikkort")

 

 

Edit: Er det kun ati2mtag.sys fila som patches for å enable alle pipelinene?

Du kan laste ned WDM driverne til TV delen separat på omega sin hjemmeside. Dette fungerte plettfritt hos meg.

 

Men har du installert DirectX9b så er den versjonen av Directx inkompatibel med AIW funksjonen på kortet. Jeg måtte laste ned en fix. (og det er ikke den fiksen på microsoft sin side, den fungerer ikke/ikke i mange tilfeller)

Lenke til kommentar

Okey! Søke kjapt på Google og så en kjent feilmelding i et av innleggene. Nemlig at tv tuner driveren ikke tror at prosessoren min støtter MMX... :dontgetit:

Laster ned hotfixen i ettermiddag.

Magnum44: Hvor lastet du den andre hotfixen ned fra? Virker som microsoft fixen ikke er helt "skuddsikker...." (...hehe. Dårlig humor??) :D

Lenke til kommentar
Okey! Søke kjapt på Google og så en kjent feilmelding i et av innleggene. Nemlig at tv tuner driveren ikke tror at prosessoren min støtter MMX... :dontgetit:

Laster ned hotfixen i ettermiddag.

Magnum44: Hvor lastet du den andre hotfixen ned fra? Virker som microsoft fixen ikke er helt "skuddsikker...." (...hehe. Dårlig humor??) :D

Tror Hotfix'en til MS fikser problemet hos de fleste, kanskje de har oppdatert den eller no..

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...