meastp Skrevet 22. desember 2003 Skrevet 22. desember 2003 Hei! Har, som overskriften sier, et lite problem. Har prøvd å følge denne tutorialen, men har støtt på et problem. Når jeg kjører Flash-fila (alt ligger på serveren), etter at "loading..." har stått der i noen sekunder, viser begge tekstfeltene "undefined". Noen som kan hjelpe meg? ActionScript-koden: System.useCodepage = true; format = new TextFormat(); text1.html = true; function formatText(textBox,ita,siz,Bold,colour){ format.italic = ita; format.size = siz; format.bold = Bold; format.font = "Arial"; format.align = "left"; format.color = colour; textBox.setTextFormat(format); } text1.text = "Loading news..."; formatText(text1,true,10,true); date.text = "Loading..."; formatText(date,true,10,true,"0xFF0000"); temp = new LoadVars(); temp.load("http://localhost/news.php"); temp.onLoad = function(){ myArray = new Array(); for(var a in this){ if(a != "onLoad"){ myArray.push(this[a]); } } date.text = myArray[0]; formatText(date,false,10,true,"0xFF0000"); text1.htmlText = myArray[1]; formatText(text1,true,10,true); var oldt = getTimer(); var ok = true; var l = myArray.length; var i = 2; _root.onEnterFrame = function(){ t = getTimer(); if(t-oldt>5000){ date.text = myArray[i]; formatText(date,false,10,true,"0xFF0000"); text1.htmlText = myArray[i+1]; formatText(text1,true,10,true); if(i<(l-2)){ i += 2; }else{ i = 0; } oldt = getTimer(); } }; }; Resten av filene mine finnes her mvh, Mats Taraldsvik
meastp Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Skrevet 22. desember 2003 det jeg får ut når jeg går inn på php-fila, er: &news0=Nå er "nyhets-systemet" laget i MySQL&dates0=21/12/2003&news1=Vi prøver litt html: Google.&dates1=21/12/2003 Det er nok noe med LoadVars, men jeg startet med dette i forigårs, så jeg trenger hjelp
Smidt Skrevet 22. desember 2003 Skrevet 22. desember 2003 hvis dette er en php og mysql sak, vil du nok få mer respons i php forumet.. Forum -> Programmering -> PHP
meastp Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Skrevet 23. desember 2003 Smidt: Det er det ikke, det er ActionScriptet som ikke funker, men ellers takk for tipset. Nå har jeg fått til problemet ovenfor, men det er fortsatt noe jeg lurer på: Hvordan bruker man LoadVars send() og load() evt. SendandLoad()? Jeg har prøvd å lage en søkefunksjon som skal søke i MySQL-databasen, men når jeg trykker på søke-knappen (hvor all koden ligger), skjer det ingenting. Kan noen hjelpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå