Gå til innhold

Utdanning/Jobb innenfor Digital etterforskning/Cyber Security


Anbefalte innlegg

Nevøen min har ytret at han ønsker å ta seg en utdanning innenfor IT.

Han utdannet seg som elektriker og tok fagbrevet, deretter begynte han som regnskapsmedarbeider for å kunne opparbeide seg nok kunnskap til en dag å starte sitt eget firma med bare seg selv, dette gikk litt til grunne og han har funnet ut at IT er tingen for han.

 

Siden nevøen min bor vegg i vegg med meg så treffes vi ofte og vi har pratet om dette om muligheter og kanskje hva han kan se på.

 

Til stor skuffelse hadde jeg dessverre lite å kunne hjelpe til med annet enn å hjelpe til med å finne frem litt på nettet. Han er en oppegående kar, så han finner nok ut av det han vil selv også, men ble nylig medlem her og så at det kan være mange som har vært i han sine sko tidligere og tenkte da å høre om noen ikke kunne kommet med noen råd eller personlige tips?

 

Han jobber fulltid, har 1 lite barn, men har mulighet til å gå litt ned i stilling dersom det viser seg at studie krever mer tid. Han er strukturert og har motivasjonen inne så han fokuserer mest på å ta et nettstudie på Noroff. Han fikk beskjed om at han kan søke på grunnlag av realkompetanse siden han er 25 var innenfor "rammene" Så det var ihvertfall greit. 

 

Men så kommer det til hva som kan gjøres evt etter endt utdanning. Er det andre "bedre" veier å gå feks. Han ønsker egentlig et større spekter rundt IT muligheter. Kurs osv senere som vil kreve spesialisering osv er en annen sak.   Med andre ord: Han ønsker å ha flest mulige dører åpne etter nettstudiene er ferdig og han kan begynne å søke jobb.

 

PS: Som tittelen forklarer så er det digital etterforskning / cyber security som har fanget interessen hans.

 

Så tips tas imot med stor takk  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...