Gå til innhold

Så da har de stengt vannet her i to dager, og det går mot helg


slemskurk

Anbefalte innlegg

Det skal bli morsomt å se hva som skjer når de skrur det på igjen.

4000 innbyggere som alle trekker i snora på samme tid, det blir festlig for strand-restaurantene.

 

Da jeg trodde det ikke kunne bli verre etter at jeg flytta fra en liten landsby på avgrunnens rand etter å ha drevet førstehjelp på en kar som hadde tatt seg et svalestup med knotten først rett ned i brosteinen - og blodet levra seg tjukt som om det skulle vært ei morkake han klekka ut av skallen, og den eneste dama som kunne noe som helst førstehjelp der så på meg som om jeg var helt lost som prøvde å hjelpe, og stalka meg ned på nærbutikken for der i landsbyen fantes det jo ikke folk som hadde vett til å sjekke pulsen på noen engang, langt mindre stave setningen 'stabilt sideleie'...

 

Jaja. Politiet stod i hele går mitt i krysset i solsteiken og gjorde sitt beste for å svare på spørsmål. Godt jeg ikke er en fattig firebarns-mor som trenger å vaske stumpelumpen til et småtroll eller to (hvis vi ikke regner med min egen stumpelump), for da hadde jaggu dassen fått seg en prøvelse på nå to dager - og det går mot helg.

 

Det verste er jo at min egen mor holder på å le seg i hjel av min ulykke, og bare synes det er festlig. Og utleiemegleren - det eselet - var jo med og så på varmtvannsberederen og fikk bekrefta at den gikk på gass, men den tok jo kvelden for tre dager siden og ikke faen om jeg kjøper at 'forrige leieboer måtte plutselig reise hjem fordi mannen ble syk', nei du.

 

Ovn har jeg måttet kjøpe også, men med disse gassproblemene så våger jeg ikke å ha den på.

 

Så.

 

Men ellers går det bra, takk for at dere spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bekrefter i alle fall at det er godt for oss som bor her hjemme i Norge. Takk, og lykke til :)

Jo, i det minste trengte jeg bare å vifte med HELFO-kortet og passet og fylle ut en sidesskjema for å bli dytta helt frem i køen på det lokale sykehuset.

 

Litt mindre gøy å ta dyp-åre blod test av ei ung dame som ikke kunne det, mens lederen hennes bare stod og flørta skit med ambulanse-sjåføren. Og måtte ta den igjen, etter at legen hadde gitt dem beskjed om 'hallo, dette er *ikke* blod, dere kan ikke grave rundt såndt, dette er bare gugg'.

 

Vel. Det tok jo bare seks timer da.

Lenke til kommentar

Hvor er du, om jeg kan spørre? Hvilket land? Det er ganske relevant, sånn mtp sutringen din

Jeg sutrer ikke, jeg kommer med relevante og aktuelle betraktninger direkte relatert til situasjonsutviklingen(e).

 

...Som Hitler hadde sagt.

 

Spanjakkia, Andolusia, om det er viktig. Playa de la Playa og Sierra Nevada i det fjerne og ellers strand fem minutter nedi gata, kafeteria to minutter utfor leiligheten, alt ligger så lokalt her at det er ikke morsomt engang.

 

Men, livet er en tilpassning som man sier og forhåpendtlig blir det bedre med et NIE-kort og litt mer opplæring i spansk (jeg kan såvidt si 'JA', men det er rart hvordan folk gir deg ting du vil ha hvis du bare kaster penger etter dem).

Lenke til kommentar

Høres ut som "sutring" ikke var så langt unna likevel.

DET HØRES UT SOM NOE HITLER HADDE SAGT!!1

 

Kos deg på stranda ;)

Mm, ja, stranda. Som kommer til å bli oversvømt med baby-dritt nå for tror du de renser kloakken her? Nei du, den ramler rett ut noen hundre meter forbi strandlinja og du kan banne på at med halve landsbyen som har fylt opp dassen så skal det ikke mer enn på landsvind til før det der kan kjennes.

 

Uansett.

Vi har kontrollen (tror jeg, men det trodde jo Hitler også).

 

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...