Tullegutt Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Hallo. Jeg har innternett fra NGT.. (BRAVO) Jeg har nettopp fått meg ny hjemmepc gjennom arb.giver. Problemet mitt, er at jeg åpnet endel porter i routeren som jeg har fått av NGT (Cisco 667i-Dir) når jeg hadde den gamle pc'n. Nå på den nye pc'n, kan jeg ikke sette manuell ip-adresse til 10.0.0.2 som jeg åpnet portene til... Jeg får bare 10.0.0.4... Og da fungerer jo ikke div programmer som ftp servere og div snakke servere.. Dette er litt for dumt.. Før fikk jo maskinen min automatiskt Ip-Adresse 10.0.0.2 når jeg slo på den maskinen først.. Hvis jeg da slo på en maskin til, fikk den automatiskt 10.0.0.3 osv. Jeg hadde Win XP pro på den gamle pc'n.. Men på den nye pc'n følgte med Win Xp Home.. Når jeg setter adressen manuelt til 10.0.0.2 kommer jeg ikke på nett, men jeg kan pinge routeren og det går fint.. Men hvorfor får jeg ikke gå på nett..?? Merkelig.. Noen som har noen ideer på hva som gjør dette.. Kan jeg oppgrare home til pro uten å måtte formatere disken på nytt.. Og miste alt som ligger i mappenen mine.. Samt E-poster som ligger i outlook..? Siden dette er en hjemmepc, så ligger jo alle drivere og slikt på en egen partisjon på disken.(D) Så jeg kan jo eventuelt legge inn home ved et sener tidspunkt igjen, hvis det er ønskelig... Hilsen Tullegutt
baRs Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Hmm. virker merkelig. Jeg tviler på problemet blir løst bare ved å oppgradere til pro.. Har du noen andre maskiner i nettverket? Det kan jo være det oppstår en IP konflikt mellom 2 PC'er. Hvis du har en annen pc i nettverket som har "obtain" IP automatisk, kan det være denne har fått 10.0.0.2. Det du kan gjøre er å skrive http://10.0.0.1 i IE (hvis du er 10.0.0.2). Da kan du logge inn og forandre hvilken lokal IP som skal få lov å kontakte modemet! Hos meg er bruker=enable og pass=******** (kan jo være brukernavnet er noe annet, det begynner å bli noen år siden jeg fikk modemet) Du bør også sjekke at DNS serverene er rett, disse kan så vidt jeg vet ødelegge for internettilgangen (DNS1= 217.13.4.24, DNS2= 217.13.7.140)! Gateway er 10.0.0.1 ,men det vet du jo selvfølgelig.. Var et rart problem, jeg har ikke så mye greie på akkurat dette, men jeg ville prøvd å sette 10.0.0.2 en gang til
Tullegutt Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Skrevet 20. desember 2003 Nei for tiden har jeg bare en maskin koblet til.. Men jeg takker for svaret og skal forsøke det du fåreslo.. Tullegutt
Tullegutt Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Skrevet 20. desember 2003 Nå virket det plutselig.. Jeg satte ip-adressen til 10.0.0.2.. Men jeg satte også opp dns 1 og 2 manuelt som du anbefalte, og det må ha vært det som gjorde susen.. Takker og bukker for hjelpen... Hilsen Tullegutt
baRs Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Ja, du må ha DNS for å få til internett hvis du setter IP statisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå