Seigmann99 Skrevet 26. januar 2019 Skrevet 26. januar 2019 (endret) Hei! Jeg har en innleveringsoppgave i Exphil, der jeg blant annet skal skrive et analytisk sammendrag av Descartes' voks-eksempel i boka hans "Meditasjoner over filosofiens grunnlag". Kan noen forklare meg, i litt mer detalj, hva som menes med "analytisk"? I dette utdraget bruker også Descartes ordet "innbilningsevne" - noen som vet hva han snakker om når han bruker dette ordet? På forhånd takk - setter pris på all hjelp! Endret 26. januar 2019 av Seigmann99
Pepsimax94 Skrevet 27. januar 2019 Skrevet 27. januar 2019 Hei! Jeg har en innleveringsoppgave i Exphil, der jeg blant annet skal skrive et analytisk sammendrag av Descartes' voks-eksempel i boka hans "Meditasjoner over filosofiens grunnlag". Kan noen forklare meg, i litt mer detalj, hva som menes med "analytisk"? I dette utdraget bruker også Descartes ordet "innbilningsevne" - noen som vet hva han snakker om når han bruker dette ordet? På forhånd takk - setter pris på all hjelp! Jeg tenker egentlig umiddelbart at du må analysere det som står i det kapittelet: Hva sier forfatteren? Hvorfor sier han det? Hvordan sier han det? Tenker også det er lurt å se det som er skrevet i sammenheng med epoken teksten er skrevet i, ettersom epoken kan si mye om hvorfor han skrev som han gjorde Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå