Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Barnefordeling og rettssak


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymDiskusjon skrev (På 24.1.2019 den 16.26):

Noen med erfaring fra rettssaker ifbm. barnefordeling? Hvordan har det påvirket familieforholdet, hva kostet det?, bør en ha kvinnelig eller mannlig advokat - har kjønn betydning? Hva legges frem som bevis i saken, vitner?

 


Anonymous poster hash: 6836a...fde

 

Vil anbefalle sterkt at dere løser det utenfor en rettsak. Jeg har en rettsak, men har også historie om vold i nære relasjoner. Har enda ikke blitt straffedømt, men vil sannsynligvis påvirke rettsakens syn på dette.

Tror ikke kjønn har betydning, men du sier heller ikke noe om bakgrunn og alderens barn. Er barna under 3 år, så er det som regel mor som er vinneren. Hvis dere ikke har snakket negativt om hverandre som f,eks, dårlig omsorg som legging, mating, og stel på barna eller andre negative forhold, da er det jo bra i seg selv.

Så lenge det ikke er mye dokumenter og uenigheter om hvem som er best pappa/mor etc, så koster det minder en antatt.

Ikke unormalt at det kan koste opp mot 70 til 90 000 kr så lenge du ikke har fri rettshjelp.

Dessuten er det rettsmøte før selve hoveddomstol. Rettsmøte er å få til en avtale før en domstol. Den prossessen vil ta tid.

Lenke til kommentar

Jeg snakka nylig med advokat vdr det samme. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne forvente at det fort ville koste 50-100k og gjerne mer om det ble komplisert.

Jeg og mor klarer tydeligvis ikke å bli enige da jeg mener vi skal ha 50/50 mens mor mener jeg skal ha en helg i måneden. Så da forventer også jeg at dette vil eskalere til en rettsinstans, dessverre.

Er samvær nå i Corona tider en issue for dere? Jeg opplever at mora bruker barna og Corona som et våpen mot meg der hun nekter meg å ha barna. Unnskyldningen er frykt for smitte, men sannheten er nok at hun håper å fremprovosere en reaksjon fra meg som vil slå negativt tilbake på meg når vi endelig får hjelp til å løse denne fastlåste situasjonen. 

Er dette noe du opplever?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Corp Por skrev (På 4.4.2020 den 9.43):

Jeg snakka nylig med advokat vdr det samme. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne forvente at det fort ville koste 50-100k og gjerne mer om det ble komplisert.

Jeg og mor klarer tydeligvis ikke å bli enige da jeg mener vi skal ha 50/50 mens mor mener jeg skal ha en helg i måneden. Så da forventer også jeg at dette vil eskalere til en rettsinstans, dessverre.

Er samvær nå i Corona tider en issue for dere? Jeg opplever at mora bruker barna og Corona som et våpen mot meg der hun nekter meg å ha barna. Unnskyldningen er frykt for smitte, men sannheten er nok at hun håper å fremprovosere en reaksjon fra meg som vil slå negativt tilbake på meg når vi endelig får hjelp til å løse denne fastlåste situasjonen. 

Er dette noe du opplever?

Barnets alder spiller rolle her. Jo eldre barnet er , jo lettere er det for deg å få 50 samvær.  En helg i måned er lite, det koster deg mer i barnebidrag. Corona er ingen hinder for samvær

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...