Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Offentlig eller privat skole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et tips til deg, og det er at du først og fremst må tenke på hvilken studieretning du ønsker å gå og fagene du ønsker å ta, ettersom det ikke er alle skoler som har fagene i løpet av vg2 og Vg3. Er ikke alle som har psykologi f.eks.

 

Kan ikke svare helt på spm.ditt, men vil si at ved valget av skole bør du ta det overnevnte i betraktning først. Hadde jeg visst det jeg vet nå om hvilke skoler som har de fagkombinasjonene som passet meg, ville jeg valgt en annen skole enn den jeg gikk på. På vilbli.no kan du se hvilke skoler som tilbyr de fagene du ønsker å ta på offentlig skole.

 

Når det gjelder å velge mellom offentlig eller privat skole har jeg ingen erfaring med privatskole før jeg gikk som privatist, så jeg kan ikke svare deg så godt her heller dessverre.

Lykke til med valget! ?

Lenke til kommentar

Etter min mening er det få grunner til å velge privatskole i Norge, bortsett fra at det er lettere å få gode karakterer enn på mange offentlige. Sånn sett kan det være taktisk lurt, hvis man f.eks sikter seg inn på et studium med høye opptakskrav. Men det kan også backfire kraftig ved at man ikke blir vant til å måtte jobbe for å oppnå resultater. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...