Gå til innhold

cdrom borte


Spaghetti

Anbefalte innlegg

Plutselig en gang ble cdromen min borte! scared: WHA SKAL JEG GJØRE?? jeg har prøvd å gå inn i enhetsbehandling men det hjalp ikke :(:scared:

det står bare:

 

"Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19)"

 

Jeg bruker win xp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

provd a reboote datamskinen? noen ganger vil dette funke, prov aa skru av datamskinen i 10 sec... for saa skru den paa igjen, boot datasmkinen uten ide kabelen i cdromen, start dataasmkinen, restart med den i, bytt om ide kablene, sjekk at strommen staar i... etc...

 

mye morro med windows, men for du gir windows skylda, sjekk om den er i biosen, gaa inn paa biosen med esc eller del knappen naar du starter opp...

 

Beklager mye restart, men har opplevd det samnme og restarts gjor undre... :cool:

Lenke til kommentar

Har selv hatt dette problemet under w2k.

Hvis du bruker adaptec-drivere (evt. Roxio) av eldre dato, krasjer dette med win2K/XP. Det eneste du da kan gjøre er bl.a. å fjerne noe som heter "upperfilter" og "lowerfilter" i registeret. Dette er nokså vanskelig, (og farlig), så du må inn på microsoft.com og søke etter ordene adaptec og roxio. Du vil da kunne finne ut om dette er sannsynlig feil, og fremgangsmåte for register-redigering for akkurat dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...