Gå til innhold

Januar innrykk 2. Bataljon


Guest3213

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Er innkalt til tjeneste I 2. Bn i Januar 2019. Har lest de andre trådene om 2. bn og skjold, men er fortsatt litt usikker på ting. Ting jeg lurer på:

 

- Hvordan er det å bo på Skjold? Er folk ute i helgene, og er det sosialt på skjold?

 

- Har lest fra de tidligere trådene at det bare er KPB og støttekomp som har innrykk i Januar. Er dette sant og evt hvordan sikrer man seg plass i et kompani? Vil helst satse på KPB om jeg kan velge mellom disse.  

 

- Hvordan blir det med kampeskadronen dersom de nå er organisert inn i 2. bataljon på skjold. Hadde egentlig kampeskadronen som førstevalg på sesjon del 2. 

 

- Har folk noen andre erfaringer og råd for å få bra tjeneste i 2. Bn. 

 

Setter pris på svar.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Skjold er det fire ting. Forsvaret, en bensinstasjon, jernvarebutikk, og to matbutikker. Nærmeste skjenkested er 40 min unna med bil. Da hadde jeg heller dratt til Tromsø en helg fra tid til annen.

Var det ikke slik at det var bar i nærheten av skjold? Puben på holmen eller noe.

https://www.facebook.com/Pubenpaaholmen/?rf=151457758246888

Endret av Guest3213
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det sies at Skjold er er gammel og slitt leir. Maten der er heller ikke spesielt god. Samholdet i avdelingene er bra, for de fleste drar ikke hjem i helgene.

 

Om du vil havne i KPB er det bare å stå på og gjøre ditt beste. Hvis du er oppegående og er i grei form, så bør det gå helt fint.

 

Kampeskadronen er nå historie. Tropp 1 ble overført til Panserbataljonen. Tropp 3 og 4 ble til Kavalerieskadron 2 som nå er på GP. Jeg har hørt at 2BN skal ha noen folk på GP, men jeg vet ikke hvilke tropper eller kompanier det er snakk om. Hvis du får muligheten til å ønske deg til GP, så bør du vurdere det, om du vil ha en morsom tjeneste.

Lenke til kommentar

Det sies at Skjold er er gammel og slitt leir. Maten der er heller ikke spesielt god. Samholdet i avdelingene er bra, for de fleste drar ikke hjem i helgene.

 

Om du vil havne i KPB er det bare å stå på og gjøre ditt beste. Hvis du er oppegående og er i grei form, så bør det gå helt fint.

 

Kampeskadronen er nå historie. Tropp 1 ble overført til Panserbataljonen. Tropp 3 og 4 ble til Kavalerieskadron 2 som nå er på GP. Jeg har hørt at 2BN skal ha noen folk på GP, men jeg vet ikke hvilke tropper eller kompanier det er snakk om. Hvis du får muligheten til å ønske deg til GP, så bør du vurdere det, om du vil ha en morsom tjeneste.

Står jo egentlig på nettsiden til forsvaret at kavalerieskadron 2 skal tjenestegjøre på skjold, men kunne gjerne ha tenkt meg til porsanger om det blir noe mulighet. Hvordan er tjenesten i GP, blir dette likt som kampeskadron tropp 3 og 4. Hva gjør disse?. Og hvordan er porsanger i forhold til skjold. Er leiren bedre enn skjold? Hvordan er velferden? Ser også på maps at byen og flypassen er nærmere. 

Endret av Guest3213
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kavalerieskadron 2 starter opp på GP over nyttår. Kesk tropp 3 og 4 er stormtropper, mens Kavalieskadron 2 er pansret oppklaring. Begge er satt opp på CV90, men oppgavene er litt annerledes. 

 

Aner ikke hvordan det er på GP, men jeg har hørt at de gjør det de kan for å tilrettelegge for soldatene. Kantina skal vel ha det samme tilbudet begge plasser, men jeg vil gjette på at Velferdstjenesten vil være ganske bra på GP: 

Lenke til kommentar

Kavalerieskadron 2 starter opp på GP over nyttår. Kesk tropp 3 og 4 er stormtropper, mens Kavalieskadron 2 er pansret oppklaring. Begge er satt opp på CV90, men oppgavene er litt annerledes. 

 

Aner ikke hvordan det er på GP, men jeg har hørt at de gjør det de kan for å tilrettelegge for soldatene. Kantina skal vel ha det samme tilbudet begge plasser, men jeg vil gjette på at Velferdstjenesten vil være ganske bra på GP: 

Hmm.. Lurer på hvordan det blir på inrykk. Blir det kanskje slik at du får velger mellom KPB og støttekomp i skjold, eller Kesk 3 og 4 i porsanger. 

Endret av Guest3213
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du velger nok uansett ikke. Forsvaret sender deg dit de har behov, men du får muligens svare på ett villighetsskjema.

Kesk kommer du uansett ikke til, men mulig du kan havne i Kavalerieskadron 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...