Gå til innhold

256 X 128 LCD


oxbow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
denne har jeg sett på har funnet ut jeg vil kjøpe den, men er det backlight på den eller må jeg montere det? har skaffet Maxim 637 som jeg har lest er nødvendig, men lurer litt på hva annet av utstyr som trengst for og få den til og funke!

 

-OxBoW-

Om du ser litt lengre nede på siden du viser til, ser du at andre har kommentert det:

 

This LCD is not for the faint of heart, it requires a fair amount of soldering in order to connect it to the parallel port, and also requires a -15v source. I happened to have a -15 supply sitting around (don't remember what it was from), so I used that. The display is fairly nice, except the display is not backlit, and it doesn't look like backlighting is much of an option. There is a slit in the side that *could* allow you to insert some EL sheet, but LEDs or even my Maglite refused to do much in the way of backlighting.

 

(edit:)

 

Med andre ord:

- Det har ikke backlight

- Du må ha en 15V strømforsyning

- Du må lodde en del (Sjekk Loddeguiden om du har problemer...)

 

Lykke til!

 

;)

Endret av DreamTime
Lenke til kommentar

VFD = Vacuum Fluorisant Display

LCD = Liquid Chystal Display

 

I en vfd skjerm så "brenner" pixlene, og lager lys, mens i en lcd skjerm, så sperrer pixlene for lyset når de blir aktivert, på en vfd skjerm trenger du dermed ikke baclight, da det er lysendes pixler, pluss at vfd skjermer er laget av to tykke glassplater, med en netting ag gløde-tråd aktig innmat, så når det er helt mørkt i

rommet sø gløder det strenger på tvers av skjermen, displayet på gamle videospillere bruker vfd... gir ett blå-grønt lys..

 

Edit: fann review av den skjermen ej he: her

Endret av The Helper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...