Gå til innhold

Facebook bilde deling på Android

minim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finst det noen hack til å få delt bilder inn i f.eks kommentarer på facebook for android i fra galleriet på telefonen? Jeg har altfor mange bilder å lete igjennom når de ikke ligger organisert slik som på telefonen. 

Hos meg så åpnes gallery funksjonen som er innebygget i facebook appen hvor bildene ikke lenger er sortert på exif datoen som bilde ble tatt på, men på datoen hvor bildet eller video ble endret og alt ligger i en røys. Hos meg så ble f.eks vidoer kopiert inn sist fra backup så det ligger vidoer 10 år+  tilbake først før flere tusen bilder kommer i en rekkefølge som ikke er dato sortert lenger. I telefonen sin egen gallery app så sorteres bildene etter EXIF virker det som siden de der ligger i kronologisk rekkefølge samt at de har beholdt albummene sine. Albummer vises heller ikke i facebook sin innebyggede gallery funksjon.

I facebook messenger så kan jeg trykke på "gallery" oppe og få opp album eller velge "all photos" for å få alle vist i kronologisk rekkefølge i fra sist tatt til eldste bilde. 

På noen nettsider så blir det sagt at man kan bruke gallery appen til å finne bilde og velge "share" derfra, men det virker ikke om jeg skal legge bilde inn i f.eks en kommentar. 

Har googlet meg grønn og blå på dette uten å egentlig finne løsningen. Ser at problemet er tatt opp i flere gamle  tråder i fra flere år  tilbake, men det kan da ikke være samme problem fortsatt så jeg må gjøre noe feil tenker jeg. 

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...