Gå til innhold

Skjerm til ny gaming-pc (BF V)


Deppa_90

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har bestilt ny PC med RTX 2080 for å spille BF V, nå trenger ejg en skjerm som står i stil til PC. Jeg skal altså spille BF V og generelt FPS spill. Men jeg har ikke særlig peiling for hvilken skjerm jeg bør gå for.

 

https://www.komplett.no/product/950707/gaming/gamingskjermer/benq-zowie-25-dyac-led-xl2546#

 

Denne har fått veldig bra review og virker å være en passende størrelse, men ut over det er ejg ingen ekspert. Virker den grei eller har dere noen andre tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mener jeg har lest 27" blir litt mye for fps hvis man forsøke å prestere?

Lenke til kommentar

1920x1080 er vel litt lavt i dag.. Gå ihvertfall for 2560x1440 og G-Sync som støttes av skjermkortet ditt.

 

Kanskje ha is i magen til Black Friday? 

Gjelder dette selv om jeg velger f.eks. gtx 1080? Stoppet litt opp i bestillingen av PC da jeg syns forskjellen i grafikk var skuffende liten.

 

Hvilken tulling har sagt det? 

 

27 tommer er perfekt. 

Ulike mennesker, ulike meninger antar jeg. Må si 27" frister.

 

Virker imidlertid som at ikke alle er like fornøyde med den skjermen, ref. anmeldelsene på komplett.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ulike mennesker, ulike meninger antar jeg. Må si 27" frister.

 

Det er ingen vits å kjøpe et RTX kort dersom du skal spille i 1920x1080. Da kan du heller kjøpe deg et 1070 kort. Du får jo ikke brukt kortet i det hele tatt. 

 

Kompisen min som har den skjermen har ikke hatt noen problemer med den..

 

Jeg har hatt et problem og det er en pixel som er grønn.. Men så fikk jeg den 1000 billigere (den var på salg for 6000 når jeg kjøpte den, og fikk den dermed for 5000).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hei! 

Har bestilt ny PC med RTX 2080 for å spille BF V, nå trenger ejg en skjerm som står i stil til PC. Jeg skal altså spille BF V og generelt FPS spill. Men jeg har ikke særlig peiling for hvilken skjerm jeg bør gå for.

 

https://www.komplett.no/product/950707/gaming/gamingskjermer/benq-zowie-25-dyac-led-xl2546#

 

Denne har fått veldig bra review og virker å være en passende størrelse, men ut over det er ejg ingen ekspert. Virker den grei eller har dere noen andre tips? :)

 

I den prisklassen ville jeg vurdert Asus sin G-Sync skjerm. Om jeg ikke husker feil i farten har den ULMB i tillegg, slik at om du skrur av G-Sync og skrur på ULMB, så får du enda "crisp'ere" bilde, nesten overkill. Om du vil spare noen kroner, så kan du også kikke på de billigste her. ~2700,- er helt latterlig billig for 240Hz, men da får du ikke G-Sync, som kan være greit til spill der man dipper under de 240Hz/fps. Men nå var det uansett ikke G-sync på skjermen du kikket på heller...

 

Sync metoder kan du kikke på i FAQ i signaturen min, den er litt utdatert riktignok, men som innføring er den sikkert grei nok enda litt til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så og si alle proffer sier det. Det har vel noe med at man får bedre oversikt uten å måtte bevege på øynene like langt, samt at øynene slipper å om-fokusere når de ikke trenger vandre like langt.

 

Så fint, men er TS en proff spiller? Dersom ikke, hva er vitsen å kjøpe med å kjøpe en slik skjerm, når grafikkkortet yter mindre enn det burde? Litt av greien er jo at han kjøper dyrt hardware, som han ikke nødvendigvis trenger når han kjøper 1920x1080. 

 

 

Man kan fint klare seg i et spill uten å ha en så lav oppløsning. Så fint at "proffe" folk sier noe annet, men nå vet jeg ikke hva TS vil, om han vil være "proff" så får han gjøre det, men det er ihvertfall å kaste penger ut av vinduet om man går for et RTX kort. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for tips folkens, jeg er om mulig enda mer forvirret nå enn i stad dessverre  :wee:

 

For å si det slikt: dersom du kjøper deg et RTX kort så er det ingen vits å kjøpe en skjerm som kjører i 1920x1080 fordi kortet kan yte ganske bra i høyere oppløsninger. RTX kortene er bygget for å støtte raytracing, og dermed dermed er de "beast", de er helt sinnssyke med tanke på performance. Derfor forstår jeg ikke hvorfor du ønsker å spille i full HD (1920x1080) når du kan gå for en skjerm som 2560x1440 som da tar full nytte av grafikkortet. 

 

Om ikke, så kjøp deg et billigere kort, for da hiver du som sagt penger ut av vinduet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Så fint, men er TS en proff spiller? Dersom ikke, hva er vitsen å kjøpe med å kjøpe en slik skjerm, når grafikkkortet yter mindre enn det burde? Litt av greien er jo at han kjøper dyrt hardware, som han ikke nødvendigvis trenger når han kjøper 1920x1080. 

 

 

Man kan fint klare seg i et spill uten å ha en så lav oppløsning. Så fint at "proffe" folk sier noe annet, men nå vet jeg ikke hva TS vil, om han vil være "proff" så får han gjøre det, men det er ihvertfall å kaste penger ut av vinduet om man går for et RTX kort. 

 

Nå skrev jo TS:"Mener jeg har lest 27" blir litt mye for fps hvis man forsøke å prestere?". Jeg tolker det som at han ønsker å satse mot ihvertfall å bli dyktig nok til å bryne seg mot noen av de mer proffe spillerne..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå skrev jo TS:"Mener jeg har lest 27" blir litt mye for fps hvis man forsøke å prestere?". Jeg tolker det som at han ønsker å satse mot ihvertfall å bli dyktig nok til å bryne seg mot noen av de mer proffe spillerne..

 

Høres nå mer ut for meg at han faktisk ønsker å bli god i spillet, men det har jo lite med skjermen å gjøre. Det kan godt være at proffe folk mener noe, men for en ordinær spiller har dette ingenting å si. Men jeg lar TS få vurdere etter hva vi har sagt nå. Han vil kunne kjøre spillet i stabilt 100+ fps med det kortet i 2560 x 1440. Ser ikke behovet for så lav oppløsning. 

Lenke til kommentar

For å si det slikt: dersom du kjøper deg et RTX kort så er det ingen vits å kjøpe en skjerm som kjører i 1920x1080 fordi kortet kan yte ganske bra i høyere oppløsninger. RTX kortene er bygget for å støtte raytracing, og dermed dermed er de "beast", de er helt sinnssyke med tanke på performance. Derfor forstår jeg ikke hvorfor du ønsker å spille i full HD (1920x1080) når du kan gå for en skjerm som 2560x1440 som da tar full nytte av grafikkortet. 

 

Om ikke, så kjøp deg et billigere kort, for da hiver du som sagt penger ut av vinduet. 

 

Om han skulle spilt grafikk nydelige RPG type spill, ville jeg vært helt enig med deg. Men til FPS som han har sagt er hovedbruk, så synes jeg du gir rett ut dårlig råd her.

 

Han har allerede kjøpt skjermkortet, og det er ikke noe som heter "for mye fps" til den bruken han skisserer. Faktisk burde han heller se om CPU han har er rask nok til å drive skjermkortet i FPS med høy fps.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt 6 utgaver av battlefield i mange år, så jeg er ikke en noob som skal prøve å bli god, men jeg har rett og slett mest glede av utstyr der ejg får det beste ut av ferdighetene. Jeg er nok mer opptatt av gameplay enn 100 % optimalisering.

 

CPU er AMD Ryzen 7 2700X Prosessor

Lenke til kommentar

Høres nå mer ut for meg at han faktisk ønsker å bli god i spillet, men det har jo lite med skjermen å gjøre. Det kan godt være at proffe folk mener noe, men for en ordinær spiller har dette ingenting å si. Men jeg lar TS få vurdere etter hva vi har sagt nå. Han vil kunne kjøre spillet i stabilt 100+ fps med det kortet i 2560 x 1440. Ser ikke behovet for så lav oppløsning. 

 

Forskjellen på 100 fps og 200 fps i total input lag, er fra gjennomsnittlig 5 ms  til 2,5 ms. Jeg vil si at etter 200fps, så begynner det virkelig å ha lite å si. Men dobler man fps igjen, opp til 400, så er vi nede i gjennomsnittlig 1,25 ms, og dette er slikt som "proffene", både med og uten anførselstegn, bryr seg om..

Lenke til kommentar

Jeg har spilt 6 utgaver av battlefield i mange år, så jeg er ikke en noob som skal prøve å bli god, men jeg har rett og slett mest glede av utstyr der ejg får det beste ut av ferdighetene. Jeg er nok mer opptatt av gameplay enn 100 % optimalisering.

 

CPU er AMD Ryzen 7 2700X Prosessor

 

Vel, når vi kommer opp i denne typen utstyr, så handler det mest om "behag". "There is no substitute for talent". De aller beste vil fremdeles slå deg med pentium prosessor og 60Hz skjerm...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har spilt 6 utgaver av battlefield i mange år, så jeg er ikke en noob som skal prøve å bli god, men jeg har rett og slett mest glede av utstyr der ejg får det beste ut av ferdighetene. Jeg er nok mer opptatt av gameplay enn 100 % optimalisering.

 

CPU er AMD Ryzen 7 2700X Prosessor

 

Da kan du egentlig velge mellom de forskjellige løsningene vi nevner her. Jeg anbefaler ikke 1920 men du får se hva du føler passer for deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...