Gå til innhold

Spotify har fått 40 prosent flere abonnenter


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jo jeg synes helt klart at iPhone er et annet marked enn Android. På grunn av det det- mest på grunn av akkurat operativsystemet- er to helt forskjellige plattformer å jobbe ut fra. Så lenge ikke programvaren automatisk er krysskompatibel må vi også skille på plattformene. Uanset hvordan du velger å ordlegge det så er Apples monopol på ios-enheter akkurat det. Ett monopol. På samme måte som at Microsoft sitt monopol på Windows er ... ja. Ett monopol. Så kan du bruke hvilke begreper du selv synes passer.

 

Eller så må du forklare meg hvorfor Microsoft må tilby alternativer til nettleseren sin- eller informasjon om hvor dette kan finnes, når ikke Apple må gjør det samme. Vi kan fint kjøre Windows på en Mac- og like enkelt i dag kjøre MacOS på en "windows-PC". Monopolsituasjonen går derfor feilaktig bare i Apple sin favør. Men det er like fordømt en monopolsituasjon.

 

Og. Det er ikke opp til deg eller din forståelse av ordet hvordan man skal definere et monopol. Det er allerede godt definert i hele verden. Enten så er det- eller så er det ikke en monopolistisk situasjon. EOD.

 

 

Nå gjengir jeg forsåvidt bare EUs definisjon på monopol, så kanskje det er du som må revurdere forståelsen din.

 

Skal du bøtelegge Apple for dette og må du i hvert fall gjøre det på samme premisser, i Microsofts tilfelle sin posisjon innen "PC-er", og Google for sin posisjon innen mobiltelefoner, områder hvor Apple er en "ubetydelig" aktør, enn så lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Microsoft ikke får forhåndsinstallere Edge uten å informere om alternativene, og Google ikke får installere Google-software på Android-telefonene - hvordan kan da Apple få ha en så konkurransevridende tjeneste forhåndsinstallert på Iphone uten at noen i EU rykker på nesen?

 

Tror det er fordi de også lager enhetene, egne regler for det. Er vel sånn at google kan kun gjøre dette på pixel siden det er google brand. Er helt tullete at det skal være en forskjell, men men

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...