Gå til innhold

Hvordan koble ruter til modem


Anbefalte innlegg

Jeg skal koble opp trådløs ruter til modemet, og har fått følgende tips :

 

1 Du må logge inn på router ved hjelp av en ledning fra Ethernet port på router og til PC.

 

2 Så går du inn i nettleser og skriver inn 192.168.0.1 i adresselinjen.

 

3 Da skal du få opp en meny og mulighet for å logge inn. Username  - admin  passord blank kun trykk enter. 

 

4 Så går du ned til meny som på linken under 2,4Ghz  og bytter ut mixed med N 

 

 

Se vedlegg 1 og her lurer jeg på hvor 192.168.0.1 skal settes inn ? og så skal jeg sette flere tall e.l. inn i det som vises i vedlegget ? Da skal jeg få opp brukernavn og passord og det kan jeg vel velge selv eller velge bare passordet og brukernavnet Admin ? Pkt 4 skjønner jeg ikke helt. Vedlegg 2 er vel riktig innstilt ?

post-232280-0-37971100-1540889863_thumb.png

post-232280-0-72404200-1540889879_thumb.png

Endret av merterje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Se vedlegg 1 og her lurer jeg på hvor 192.168.0.1 skal settes inn ? og så skal jeg sette flere tall e.l. inn i det som vises i vedlegget ? Da skal jeg få opp brukernavn og passord og det kan jeg vel velge selv eller velge bare passordet og brukernavnet Admin ? Pkt 4 skjønner jeg ikke helt. Vedlegg 2 er vel riktig innstilt ?

 

Hei, Merterje! 

 

Du må åpne en nettleser (Edge, Chrome etc) og gå til den ip-adressen derfra ved å skrive det inn i adresselinjen. 

 

Og ja, jeg vil anbefale at når du for første gang skal sette opp ruteren så bør du nok bruke en ethernet kabel. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...