Gå til innhold

Maskinen starter ikke


Anbefalte innlegg

Har nettopp bygget en ny pc av deler jeg har liggende,den ser slik ut

Abit BL7

P4 1,5GHz

512MB PC133 SDRAM

GeForce 2 MX400

Samsung(tror jeg) 8GB HD

Gammel diskettstasjon

Gammel cd-rom

Nytt Qtec kabinett (det aller billigste med 300W PSU)

 

Har satt sammen alt,men når jeg skal starte maskinen skjer ingenting. Ingenting reagerer,ingen vifter startes eller noe som helst. Eneste som skjer er at det kommer en svak pipelyd fra PSU når jeg skrur I/O knappen på PSU på,og den forsvinner sakte etter jeg har slått den av.

 

Hvordan bør jeg gå frem når jeg skal finne ut hva som er gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.......Har satt sammen alt,men når jeg skal starte maskinen skjer ingenting. Ingenting reagerer,ingen vifter startes eller noe som helst. Eneste som skjer er at det kommer en svak pipelyd fra PSU når jeg skrur I/O knappen på PSU på,og den forsvinner sakte etter jeg har slått den av.

 

Hvordan bør jeg gå frem når jeg skal finne ut hva som er gale?

Det samme problemet har jeg med en 200w AT PSU, etter min mening så er den i stykker og det kan jeg skylde meeg selv på.... - startet den og slo den av flere ganger og så ville den ikke mer, nå kommer det bare en pipelyd.....

 

 

så JEG spør.... hva er galt? kan jeg bare hive den siden den ikke fungerer med mindre det går ann å rette feilen opp?

 

(ikke det at jeg prøver å stjele innlegget til han Joddze..)

Lenke til kommentar
.......Har satt sammen alt,men når jeg skal starte maskinen skjer ingenting. Ingenting reagerer,ingen vifter startes eller noe som helst. Eneste som skjer er at det kommer en svak pipelyd fra PSU når jeg skrur I/O knappen på PSU på,og den forsvinner sakte etter jeg har slått den av.

 

Hvordan bør jeg gå frem når jeg skal finne ut hva som er gale?

Det samme problemet har jeg med en 200w AT PSU, etter min mening så er den i stykker og det kan jeg skylde meeg selv på.... - startet den og slo den av flere ganger og så ville den ikke mer, nå kommer det bare en pipelyd.....

 

 

så JEG spør.... hva er galt? kan jeg bare hive den siden den ikke fungerer med mindre det går ann å rette feilen opp?

 

(ikke det at jeg prøver å stjele innlegget til han Joddze..)

Hmm..så det er PSU som er gåen?

Men,kabinettet var helt nytt,så har jeg rett på ny PSU evt helt kabinett hvis den er ødelagt?

Har jo ikke alle deler til det i orginal stand,da den platen der hvor alle utgangene fra hovedkortet er,satt rimelig godt fast,og da tok jeg et stort skrujern og litt makt i bruk.

Noen måter å sjekke om PSU er ødelagt på utenom å prøve med en annen PSU?

Lenke til kommentar

Jump startet PSU,og da surret og gikk PSU viften,så den virker...eller? Og pipelyden gikk vekk.

 

EDIT: Ingen som vet noe? Har ribbet HK for absolutt alt,utenom CPU,og viften står fortsatt helt stille,ingenting skjer bortsett fra den stygge pipelyden.

 

Nå er det like før at i rein frustrasjon tar skrujernet og herper HK`et så brutalt som mulig.

 

HKet stod i en PC med 1 stk HD,1 CD-ROM,1 CD-brenner,1 stk floppy.

Den nye pc`n har 1 stk HD og 1 CD-ROM,har dette noe å si?

 

Eneste mulighet igjen er å ta PSU fra hoved pc`n min (som jeg har lite lyst til),og teste den for å se om PSU er ødelagt,noe jeg tviler på den er,pga den starter med "jumpstart", kortslutte Power-on og en jord på ATX-kontakten.

Endret av Joddze
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...