Gå til innhold

UPS + Maskin og Skjerm?


Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet meg en APC Smart-UPS 600 VA, denne skal takle noe slikt som en total load på 400w. Jeg har for tiden 2 maskiner og 2 skjermer, men bare 1 av maskinene og 1 av skjermene er aktive, det jeg lurer på er om det er hensikt messig å kobble til både maskin og skjerm? Vet at det ikke er noe særlig poeng å kobble til skjerm i tilfelle strømbrudd, men hvis det forekommer noe lyn nedslag, vil ikke da UPS'en ta av for lynet så skjerm og maskin (og muligens UPS?) overlever?

 

(har veldig lite peiling på UPS'er, så jeg håper på noe form for svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm...

 

Altså vis du jobber med pc'n da strømmen går så er det ganske så OK og ha skjermen PÅ slik at du får lagra ting og slått av maskina. ( i allefall lagra)

 

Vis den står som server, og du ikkje er ved pc'n når straumen går, og du har satt UPS'n opp med software og kabel til pc'n så er det jo ein fordel og ikkje ha skjermen i kobla. Du kan jo også slå av skjermen når du ikkje bruker den da.

Lenke til kommentar

Om en UPS takler et lynnedslag avhegner av type UPS. Anbefaler deg å sjekke litt på produsentenes sider. I de fleste tilfellene vil ikke en UPS overleve et direkt lynnedslag, men det tar støyten slikat tilkoblet utstyr ikke tar skade. Mange produsenter gir også en slags garanti, slik at hvis du blir truffet av lynet og UPS blir ødelagt. får du også en ny innen 5 år. Det har ihvertfall jeg på min UPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...