Gå til innhold

Kan man flashe bios via windows

Shuttle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
[quote name='Morpheus^' date='17/12/2003 : 17:27'] Ja, man kan flashe bios via windows
I allfall på de nyeste hovedkortene fra Abit [/quote]
Kosn gjør man dette?detter kortet er jo nytt
Skrevet (endret)
[quote name='inzyr' date='17/12/2003 : 17:32'] Last ned flashmenu fra abit [/quote]
Og det finner man kor på sidene?og funker det på mitt kort? Endret av Shuttle
Skrevet

såvidt jeg vet kan du flashe alle (eeprom?) biosene som er levert fra Award, fulge med program på epox kortet mitt, har brukt det på ASUS og mange andre "award" kort

Skrevet

Så alt du trenger er flashmenu og nyeste bios lastet ned på pc'en (hvism an ikke har internett), så skulle alt gå smertefritt? Er det noe størrerisiko ved å gjøre det på denne måten? Lyst til å flashe mitt abit ic7-max3 til nyeste versjon, aldri flashet før, syns det virker vanskelig. :blush:

Mvh,

Haakon

Skrevet (endret)

Så lenge du ikke har ting i windows som kjører og forstyrer flashingen (jeg har kommet over hoved kort hvor selve windows forstyrer flashingen) så burde det være like sikkert som DOS flashing

Endret av inzyr
Skrevet

Har flashet gjennom windows mange ganger, både på ASUS og MSI kort. Bare sørg for å slå av antivirus og så mange andre prgrammer som mulig som kjører i bakgrunnen, da skulle det gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...