Gå til innhold

SD-Ram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SDRAM kjører på 100Mhz (PC100) eller 133MHz (PC133, som er dagens standard for SDRAM) DDR RAM kjører på 200MHz (2 x 100MHz, double data rate.. A.K.A PC1600) eller 266Mhz (2 x 133MHz, double data rate.. A.K.A PC2100) RDRAM, Rambus eller hva rakkern du snakket om vet jeg ikke så mye om, ettersom den er uinterresant for meg å kjøpe.. Også finnes den bare i Intel maskiner da.. hehe.. Hvis du skal ha ny PC i dag bør du kjøpe med DDR minne!! Selvfølgelig en AMD AthlonXP cpu (videreutvikling av ThunderBird, kalt Palomino, men blir markedsført som AthlonXP.. ja.. sånn cirka :) Viktig at du kjøper hovedkort med Via KT266a chipsettet, siden det utnytter DDR RAM'en veldig bra..

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-10-23 17:24 ]

Quote:

Viktig at du kjøper hovedkort med
Via KT266a
chipsettet, siden det utnytter DDR RAM'en veldig bra..

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-10-23 17:24 ]

Har et spm. ang dette... hva med hovedkortet som har AMD761 chipset.. utnytter det DDR Ram godt.... tenkte åp kjøpe et slikt kort til AMD athlton XP 1600+ prossesor med DDR minne... hovedkortet er: Abit KG7-RAID selges hos datorbutikken. Tenkte å kjøpe dette siden det har 4 DDR minne-plasser.. og seff har jeg tenkt å kjøpe fire DDR ram brikker... 256 hver... er det t bra valg?

Minne-briikkene er ikke såkalte Noname brikker men original

[ Denne Melding var redigert av: Asbjørn T. på 2001-10-23 19:08 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...