Gå til innhold

[Løst] ICE. Telefonen foretrekker Telias nett fremfor ICE.


Anbefalte innlegg

Jeg har en Nokia 8 med abo fra ICE. Problemet mitt er at telefonen foretrekker å koble seg til Telia, selv på steder der det er helt ok ICE-dekning (Lillestrøm og Oslo sentrum). Ved taleanrop hopper telefonen fra ICE og til Telia 3G, som er helt etter boka. Og der blir telefonen hengende.

 

Jeg har skrudd på roaming og lagt inn datainnstillinger, slik som de er oppgitt på ICE' hjemmeside. Skal jeg bruke manuelt eller automatisk nettvalg?

 

Har noen en god ide?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du skal bruke automatisk.

Ring kundeservice - det kan hende de har overstyrt med hensikt. Dette gjøres med oppdateringer til sim-kort.

Om telefonen er kjøpt i utlandet kan det være at den mangler frekvenser for ICE-frekvensene?

Forøvrig har ICE hatt problemer de siste dagene og kanskje dette er årsaken.

Lenke til kommentar

Takk :). Sender en mail til dem og hører.

 

ICE bruker bare 800 og 1800 MHZ, så de fleste telefoner skal ha støtte for ICE.

 

Jeg byttet for øvrig sim tidligere denne uka, før trøbbelet startet, og med gammelt sim virket alt som det skulle. Vet noen om en app som leser foretrukket nett i sim?

 

En stygg tanke slo meg: Jeg har "Bli kjent". Kan det tenkes at sim er satt til å foretrekke Telia for å gi inntrykk av at ICE' nett er raskere enn det er. Kunde vil tro at han er på ICE, mens han egentlig er på Telia?

Endret av beladinka
Lenke til kommentar

Tror telefonen sjekker med gjevne mellomrom etter ICE sitt nett. f.eks hvert 15 minutt så sjekker den om det er ICE dekning og er det ICE deking så hopper den over til ICE. Men så raskt du mister dekningen til ICE så er den kjapt på Telia igjen. Opplever dette hele dagen ettersom jeg jobber i en kjeller og stadig er på ett lager som ligger i ett gammelt bomberom, da mister jeg ICE deking og blir koblet opp mot Telia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror telefonen sjekker med gjevne mellomrom etter ICE sitt nett. f.eks hvert 15 minutt så sjekker den om det er ICE dekning og er det ICE deking så hopper den over til ICE. Men så raskt du mister dekningen til ICE så er den kjapt på Telia igjen. Opplever dette hele dagen ettersom jeg jobber i en kjeller og stadig er på ett lager som ligger i ett gammelt bomberom, da mister jeg ICE deking og blir koblet opp mot Telia.

Takk for info. jeg antar at du har aktivert automatisk nettvalg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mitt holdt seg alltid på ICE eget nett, men fikk det overstyrt fra kundeservice pga. problemer. Problemene vedvarte og byttet operatør. Telefonen skiftet alltid til Telia ved tale/ringing pga. dette ikke er tilgjengelig i eget nett om man ikke har 4G-tale på telefonen og befinner seg i rett by.

Lenke til kommentar

Takk for info. jeg antar at du har aktivert automatisk nettvalg?

Jo alt er innstilt på automatikk og roaming er satt på. Men jeg hadde tidligere problemer hjemme før ICE aktiverte en sender nærmere meg at jeg stadig skiftet frem og tilbake. Jeg fikk da telefon fra en tekniker som satt telefonen til og søke sjeldnere etter ICE sitt nett. Dette gjorde de ved og sende en oppdatering til SIM kortet mitt. Da ble jeg hengende lenger på Telia før telefonen søkte etter nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...