Gå til innhold

Inspirasjon søkes!


Anbefalte innlegg

Jeg føler som 35 åring at jeg er heldig som har reist en del. Både som følge av hjelp på forumer som dette og skreddersydd på egenhånd.

 

6-7 turer til USA har det blitt med både ny og gammel kjæreste. Sør, øst og vest Karibien er dekket. Tur til Thailand er huket ut og en rekke land i Europa med en liten svipptur innom Canada og Island.

 

Dette er på ingen måte for å skryte da jeg vet mange har reist betraktelig mer enn dette men nå med ny kjæreste i stedet for å reise til de kjente og kjære plassene så trenger jeg litt input til nye ideer og inspirasjon.

 

Vi dro sammen til sør Karibien nylig og hun likte godt det nydelig badevannet men kjeder seg fort på et cruiseskip.

 

Vi dro også sammen til Island og kjørte rundt i 5 dager på sør og vest kysten.

Den turen likte hun masse!

 

Så vi har ett par fellesnevnere i at vi begge liker USA sånn generelt og vi liker røff/rå natur.

 

På et budsjett opp imot 50-60.000 kroner hvor kunne dette med slike kriterier vært? Helst med naturbiten i bakhodet.

Om reisen er av lengre sort ser vi nok for oss helst 2 uker. Om vi tenker kortere reise ala Island kan kanskje 1 uke være nok og da blir vel turen rimeligere.

 

Personlig likte jeg Yosemite nasjonalpark veldig godt i USA men igjen, jeg har vært der allerede.

 

Hun nevner at Island kunne vært interessant nok en gang, Canada uten noe mer spesifikt har vært snakket litt om.

 

Jeg er spent på hvilke tips som kommer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vært litt lenger sør på veskkysten av Usa? Tenker på Grand canyon, Sedona, Antalope canyon, Zion og Bryce national park? Alt dette ligger relativt "nærme" hverandre.

 

Kan også anbefale fransk polynesia hvis du vil ha noe mer tropisk. Sjekk ut Moorea.

 

Edit: Hawai kan jo også være noe?

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...