Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MAIL Server..


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Har en W2K Advanced Server liggenes her, pluss at jeg har et domenet.. Tenkte da at jeg skulle fått satt opp en MAIL server..

Lurte derfor på hva jeg trenger av SOFTWARE etc. Og litt hvordan dette fungerer.. Har fått med meg at IIS har en SMTP server, trenger da en POP3 server slik at jeg kan få lastet ned mailene..

Kunne og kanskje tenkt meg en web-mail, slik at jeg kan sjekke mail via en HTTP server..

Men dette er noe som får komme etter at jeg har fått ting opp og gå..

 

Har btw fått fiksa på DNS'en som domenet er parkert på, slik at dette er som det skal..

 

Siden servern ikke så veeeeeldig full av muskler så bruker jeg gjerne ting som følger med Windows 2000 AS, men om det er noe 3parts som er bedre, er det bare og skrike ut..

 

 

ps! Dette er som sagt en Windows server, og det er ikke aktuellt og bytte til Linux :)

 

mvh Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du lurer på men... Så lenge NS

en er satt opp riktig til å bruke mail mapping lokalt hos deg, så skal det bare være å sette igang. Du må åpne port 25 (SMPT) 110 (POP) og eventuelt 143 (IMAP). Port 80 må du også åpne hvis du vil ha et web-grensesnitt i tillegg. (Sammen med IMAP f.eks).

 

Hvilken NS-tjeneste bruker du?

Lenke til kommentar

exchange 2000/2003 ??

 

Putt inn litt minne (>=1 gig) så trenger du ikke så heftig HW ellers...

 

sof

 

edit: Forresten så trenger du antakelig ikke advanced server, regner ikke med at du skal lastbalansere eller clustre den. Innstaller vanlig server...

Endret av sof
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du lurer på men... Så lenge NS

en er satt opp riktig til å bruke mail mapping lokalt hos deg, så skal det bare være å sette igang. Du må åpne port 25 (SMPT) 110 (POP) og eventuelt 143 (IMAP). Port 80 må du også åpne hvis du vil ha et web-grensesnitt i tillegg. (Sammen med IMAP f.eks).

 

Hvilken NS-tjeneste bruker du?

Bør vel kanskje ha noe software? Og siden jeg er ganske ny på dette lurer jeg på hva slags software..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...