Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ac stoppet etter lading av batteri Golf 2011


Anbefalte innlegg

Har en Golf 86hk bensin 2011 model

 

I går koblet jeg ifra batteriet å ladet det.

Koblet det til igjen i dag, men når jeg var ute å kjørte nå nettopp virket ikke AC.

 

Ac har fungert helt normalt, brukte den senest i går. Da var alt helt bra.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Er det noe jeg kan gjøre, eller er det bare å få den på verksted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du 2-sone automatisk anlegg eller manuelt? Det kan være mange årsaker til dette. Lyser lampen i A/C-knappen når du slår den på? Når bilen går på tomgang, kan du høre at kompressoren aktiveres når du slår den på? Når hadde du sist A/C-service på anlegget, med kontroll av gassnivå etc?

Lenke til kommentar

Har du 2-sone automatisk anlegg eller manuelt? Det kan være mange årsaker til dette. Lyser lampen i A/C-knappen når du slår den på? Når bilen går på tomgang, kan du høre at kompressoren aktiveres når du slår den på? Når hadde du sist A/C-service på anlegget, med kontroll av gassnivå etc?

Takk for svar. Jeg har 2 sone automatisk anlegg vil jeg tro. Da jeg kan styre 2 sider og kan sette anlegget i auto.

Ac lyser  , og jeg kan høre lyden av kompressoren.  A/c service har jeg ikke hatt enda, da jeg kjøpte bilen for 9 mnd siden.

Men vil tro gassnivået er bra, da den har kjølet veldig bra. Har blitt kald luft innen 1min

Lenke til kommentar

Dersom den har sluttet å kjøle, men du hører at kompressoren går, er det trolig for lite gass i anlegget. Få sjekket dette, og samtidig tilsatt et stoff som viser hvor det lekker, så ser de det neste gang du får problemer. På min 3 år gamle Mercedes-Benz hadde jeg samme problem, på denne var kondensatoren defekt (lakk gass) og måtte byttes.

Lenke til kommentar

Dersom den har sluttet å kjøle, men du hører at kompressoren går, er det trolig for lite gass i anlegget. Få sjekket dette, og samtidig tilsatt et stoff som viser hvor det lekker, så ser de det neste gang du får problemer. På min 3 år gamle Mercedes-Benz hadde jeg samme problem, på denne var kondensatoren defekt (lakk gass) og måtte byttes.

Ok takk, da satser jeg på at dette er problemet :)  Litt kjipt at dette skjedde nå i denne varmen, men sånn er det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...