Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt WLAN SMC2804


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har ustabilt WLAN dvs veldig bra i ca 5 min til min Laptop med innebygd WLAN og XP os, men faller så ut. Bruker jeg repair komandoen i network properties kommer den opp igjen. Etter ca 5min faller kommunkasjonen med routeren ut igjen. Signalstyrken vsier "exellent" hele tiden. Har prøvd med på DHCP og fast IP adresse uten at det er noe forskjell. Bruker WEP 64bits kryptering. Er det noen som har hatt lignende problem eller har en ide om hva som kan gjøres?

 

--

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
husk at her kommer det an på anetnnen din også .... jeg har en 17dbi og en 12 dbi og de "beemer" over det meste så når det er snakk om frifrekvens 2,4 er det bare å skrike høyest så vinner du .... men husk loven sier ikke høyer en 100mW effect ut ... lykke til og god jul :xmas:

Jeg skjønte ikke helt den der. Kontakten er meget bra. Sitter i en leilighet på ca 70 kvm, så det er nesten fri luft mellom routeren og den bærbare. Har Excellent på forbindelsen hele tiden.

 

En annen ting. Det er en eller annen i nabolaget som også har WLAN for jeg får inn hannes også. Kan det skape problemer for meg?

Lenke til kommentar
Heisann, jeg har ustabilt WLAN dvs veldig bra i ca 5 min til min Laptop med innebygd WLAN og XP os, men faller så ut. Bruker jeg repair komandoen i network properties kommer den opp igjen. Etter ca 5min faller kommunkasjonen med routeren ut igjen. Signalstyrken vsier "exellent" hele tiden. Har prøvd med på DHCP og fast IP adresse uten at det er noe forskjell. Bruker WEP 64bits kryptering. Er det noen som har hatt lignende problem eller har en ide om hva som kan gjøres?

 

--

Kenneth

Har samme problem som deg.

 

Har en SMC bredbåndsrouter 7004BR med SMC acesspoint 2455W.

 

Har en Fujitsu Siemens Lifebook E 7110 med innebygget WLAN.

 

Det cora kom med trur jeg på, så dette skal jeg prøve i morgen.

 

Jeg kjører 64 bit kryptering.

 

Etter som at vi har samme problem med forskjellig utstyr så trur jeg ikke at det er noe galt med dette.

 

SMC. :thumbup:

 

Tusen takk til dere alle.

 

God Jul. :xmas:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant svaret selv på mitt problem. Så jeg poster det her i tilfelle det er til hjelp for andre.

 

Kjører WinXP så jeg bare tok vekke haken ved "Use Windows to configure my wireless nettwork setting". Etter jeg fjernet denne har mitt trådløse nettverk vært stabilt i så lenge jeg har vært pålogget. Dvs minst 5-6 timer.

 

Problemet er at den ikke finner nettverket mitt når jeg logger på igjen. Da må jeg aktivere ovennevnte funksjon igjen. Når den har funnet nettverket, går jeg inn å slår den av igjen. Jeg synes det er bedre en å restarte nettverket hvert 5 min.

Lenke til kommentar
Høyre klikk nettverks ikonet ved klokken på startmenyen og velg "Vis tilgjenelige trådløse netteverk" og huk vekk "Aktiver IEEE 802.1x-godkjenning for dette nettverket" hvis ikke allerede har gjort det..

Jeg tror dette virker. Virket for meg.

Nei, det virket ikke. Men jeg tror grunnen er at jeg ikke publiserer SSID'et mitt. Derfor finner den ingen trådløs nett. Så da må jeg inn å finne det for den. Når maskinen har funnet det trådløse nettet kan jeg huke vekk konfigureringen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...