Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Jeg går vg2 nå, har hatt spansk 1 i vg1 og vg2 nå. Jeg skal av ulike årsaker ta spansk 3 i vg3, altså hoppe fra fullført nivå 1 til 3. Dette stresser meg ganske mye, og er livredd for at det kommer til å gå dårlig. Jeg har karakter 6 fra nivå 1 og er supermotivert for å lære mer. Kan noen hjelpe meg med noen tips  på hva jeg bør øve på i sommer? Og noen som har hatt spansk 3 som kan si noe om nivået? Er også redd for å komme i en klasse med kjempeflinke elever, også kommer jeg som bare har tatt nivå 1 :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg går vg2 nå, har hatt spansk 1 i vg1 og vg2 nå. Jeg skal av ulike årsaker ta spansk 3 i vg3, altså hoppe fra fullført nivå 1 til 3. Dette stresser meg ganske mye, og er livredd for at det kommer til å gå dårlig. Jeg har karakter 6 fra nivå 1 og er supermotivert for å lære mer. Kan noen hjelpe meg med noen tips  på hva jeg bør øve på i sommer? Og noen som har hatt spansk 3 som kan si noe om nivået? Er også redd for å komme i en klasse med kjempeflinke elever, også kommer jeg som bare har tatt nivå 1 :-(

Hei! :) Jeg har spansk nivå 3, og kom opp i muntlig eksamen i det. I nivå 3 får du 2 karakterer, en skriftlig og en muntlig. Til det skriftlige anbefaler jeg å lære deg grammatikk. Grammatikk er ganske viktig. Vi fikk skriftlig innleveringer hver uke, mens i timene hadde vi kun muntlig. Vi hadde mye diskusjoner, og fremføringer i timene, det er viktig å være aktiv, og delta i samtalen. Ellers vil jeg anbefale å lære deg nye ord og uttrykk. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Hei! :) Jeg har spansk nivå 3, og kom opp i muntlig eksamen i det. I nivå 3 får du 2 karakterer, en skriftlig og en muntlig. Til det skriftlige anbefaler jeg å lære deg grammatikk. Grammatikk er ganske viktig. Vi fikk skriftlig innleveringer hver uke, mens i timene hadde vi kun muntlig. Vi hadde mye diskusjoner, og fremføringer i timene, det er viktig å være aktiv, og delta i samtalen. Ellers vil jeg anbefale å lære deg nye ord og uttrykk. Lykke til! :)

Hei, og tusen takk for svar! Hvordan gikk eksamen for deg? :) Har hørt noe om ar de får innleveringer hver uke på min skole også, det er jo bra, da får man mye trening  :) Enig i at grammatikk er viktig, men "hva slags" grammatikk tenker du at jeg bør lære meg før jeg begynner på nivå 3? På nivå 1 har vi lært infinitiv, presens perfektum, indefinido og imperfecto og to fremtidsformer. Disse har jeg relativt god kontroll på, og holder på egen hånd på å lære meg kondisjonalis, gerundium og en konjunktiv-form. Hvilke andre verbtider/annen grammatikk bør jeg lære meg? 

 

Og hvor vanskelig tenker du at spansk 3 vil være for meg som kun har fullført nivå 1? Bør jeg sette av hele ferien til jobbing, eller kan jeg ta det litt mer med ro?  :w00t:  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...