Gå til innhold

FPS problem med ATI 9800pro


Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI 9800pro. Jeg får kun 85 FPS på 1024x768 enda jeg har vertikal sync av. Jeg har et ATI RefreshFix program, når det står 85 Hz på 1024x768 oppløsningen så funker cs (tar bare cs som et eksempel fordi det får jeg se fpsen) som det skal men med 85 FPS, når jeg skriver 100 Hz i ATI RefreshFix og startet cs så får jeg 99 FPS men jeg får bare se (hvis man deler skjermen i 4 deler) øverst til høyre del, så siktet blir nederst til venstre. FPS_MAX = 100

 

Er det noen her som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du forklare litt bedre ? Skjønner ikke helt jeg..

Ps. er trøtt. :)

jeg vet jeg er dårlig til å forklare.

men jeg skal gjøre et forsøk til:

 

når jeg spiller cs 1.5 så får jeg bare 85 fps.

- vertikal sync er av

- FPS_MAX = 100

 

får fortsatt bare 85 fps.

 

 

la inn et program som heter ATI RefreshFix

- uten endringer får jeg 85 fps

- endret til 100Hz på 1024x768 får jeg 99 fps men ser bare 1/4 del av skjermen og det er oppe til høyre når man deler skjermen i 4.

 

 

forstår du nå ?

Lenke til kommentar

ok..tror jeg forstår deg..

er det inne i selve spillet(cs)? eller når du skal velge team..

 

ligger litt av menyen igjen i en av rutene !slik at du ikke ser alt(bilde kommer bare i en av rutene)

når du spiller kommer både menyen og spillet(map"en) på samme skjerm..

 

du dette ble vanskelig,vet ikke om du fårstår meg nå..

vet bare at noen ganger kan menyen(der man velger team)kan henge igjen når

man skal inn i selve spillet..

 

kansje noen vet dette bedre enn meg. :ermm:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Har hatt samme probelmet nå i et års tid!! Men det har gått å viss man kjører windows i 800x600 (samme som cs) og ikke forandrer noen instillinger men bare går rett inn i spillet. å så må man avslutte å starte det på nytt viss man vil spille en annen bane. Tror jaggu jeg skal prøve det jeg og!! begynner å bli litt lei det nå!

Lenke til kommentar

hmm... tror ikke du får flere FPS enn hva din skjerm klarer.

 

Eks. hvis du klarer å kjøre 1280x1024 med 85Hz, får du 85FPS.

Har du feks 130FPS(som vises i spillet), mens din skjerm klarer maks 75, vil du i realiteten ha 75FPS ikke 130FPS.

 

Noen som vil bekrefte eller avkrefte dette ?

Endret av Kurgan
Lenke til kommentar

kommer ann på om du bruker vsync eller ikke.

 

Vsync ("vertical syncronization") betyr at skjermkortet ditt begrenser seg til oppgraderingsfrekvensen til skjermen. Altså, hvis skjermen din er stilt inn på 85 Hz, vil ingen av spillene dine gå fortere enn 85 bilder i sekundet (fps). Hvis du skrur av Vsync (eller skrur av "wait for Vsync"), vil skjermkortet fungere uavhengig av skjermen og tillate høyere fps.

 

Dette har ikke så stor betydning for vanlig bruk, siden 85 fps er mer enn nok. Men merk deg at hvis du skrur av Vsync, kan det føre til forstyrrelser på skjermen (jeg har riktignok ikke opplevd det selv). Så det er ditt valg, men det spiller liten rolle om Vsync er på eller av i hverdagslig bruk.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...