Gå til innhold

Nettstudier IT, alternativer?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nett ferdig med bachelor i Elektro med fordypning i industriell automasjon. Hadde søkt master Industriell IT og automasjon, men kom ikke inn fordi jeg manglet 5 studiepoeng i programmering, selv om vi har hatt programmering innbakt i 4 av fagene våre.

 

Jeg har alltid likt programmering, og det har vert det jeg har likt best både i bachelor studiet, automasjon på vgs, og i jobben som automatiker. Derfor såg jeg på dette studiet som det ultimate for meg.

 

Når jeg nå ikke har videre studieplass så vurderer jeg mulighetene. Sitter med en følelse om hva jeg skal gjøre nå, for har ikke lyst å vente et helt år og bare ta 5 studiepoeng.

 

Jeg har tenkt at det kunne vært lurt å tatt et årsstudium nå innen IT, og få 60 studiepoeng med itfag. Da har jeg mulighet til å søke diverse master studier innen IT til neste år. Problemet er at søknadsfristen er for lengst gått ut, og det er tvilsomt noen av nettstudiene som finnes er ledige når restplassene legges ut i juli (selv om det går an å håpe).

 

Jeg lurer på om det finnes muligheter å kunne ta dette i år, selv om fristen er gått ut? Har søkt enkeltemne hos USN, men søker flere alternativer om det ikke skulle gå veien. Vet om itfag.no, men det blir ganske dyrt å ta 60 studiepoeng der. Finnes det slike studium i utlandet som gir studiepoeng?

 

Jeg er forøvrig i 100% jobb, som er grunnen til at jeg må ta det som nettstudier. Har tatt bacheloren over 4 år på nett.

Endret av Haavardnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...