Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vet noen om hva minstekravet er for å kunne bestå IT2? har hatt 6 eksamener hittill og null tid til å øve på faget men må bestå for å komme på ønsket studie. 

https://www.udir.no/contentassets/6081ad055be740bbbfc92505f55db8f0/informasjonsteknologi_eksamensbesvarelser-rettet.pdf

 

vurderingskriterier frå 2015

 

Takk! vet du om vi har tilgang til w3schools på eksamen? på en eksamen tidligere så jeg at det var på lista til de ulike nettsidene man kunne bruke under eksamen, men da jeg spurte læreren min sa hun bare jeg skulle høre med eksamenskontoret.

Lenke til kommentar

 

 

Vet noen om hva minstekravet er for å kunne bestå IT2? har hatt 6 eksamener hittill og null tid til å øve på faget men må bestå for å komme på ønsket studie. 

https://www.udir.no/contentassets/6081ad055be740bbbfc92505f55db8f0/informasjonsteknologi_eksamensbesvarelser-rettet.pdf

 

vurderingskriterier frå 2015

 

Takk! vet du om vi har tilgang til w3schools på eksamen? på en eksamen tidligere så jeg at det var på lista til de ulike nettsidene man kunne bruke under eksamen, men da jeg spurte læreren min sa hun bare jeg skulle høre med eksamenskontoret.

 

Ja du skal ha tilgang til w3schools.com, om du ikke har det MÅ du lage bråk!

Lenke til kommentar

How to: ikke stryke på eksamen

- Kommenterer, kommenterer og kommenterer. Prøv selv å forstå noen andres programmering - det er ikke lett uten kommentarer i scripten.
- Tenk utenforboksen
- Planlegg dagen i morgen!

 

 

Eksamensløsninger:

 

 

Hva nå?
- Diskuterer mulige oppgaver som kan komme på eksamen imrg.
- Ta ansvar, løs mulige oppgaver som kan komme på eksamen
- Del de! Vi hjelper hverandre til en bedre karakter.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Mine tanker på mulige oppgaver: Kart over museum med info, booking og bestilling, slides og multimedia-animasjon

 

 

LYKKE TIL GUTTER (OG JENTER)! <3

 

EDIT: Synes du dette var nyttig? Gi meg poeng (knappen på høyre side - pil opp).

Endret av TechMonster
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hei. 

 

Har sett litt igjennom tidligere eksamensoppgaver, og ser at oppgave 1 fra høst 2016 krever at du produserer en introduksjonsfilm og leverer den i to ulike format. Det å produsere filmen går greit, men forstår ikke hvordan vi leverer i to ulike format.

Vet noen hva som nøyaktig menes med dette, og hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar

How to: ikke stryke på eksamen

- Kommenterer, kommenterer og kommenterer. Prøv selv å forstå noen andres programmering - det er ikke lett uten kommentarer i scripten.

- Tenk utenforboksen

- Planlegg dagen i morgen!

 

 

 

Eksamensløsninger:

 

 

Hva nå?

- Diskuterer mulige oppgaver som kan komme på eksamen imrg.

- Ta ansvar, løs mulige oppgaver som kan komme på eksamen

- Del de! Vi hjelper hverandre til en bedre karakter.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mine tanker på mulige oppgaver: Kart over museum med info, booking og bestilling, slides og multimedia-animasjon

 

 

LYKKE TIL GUTTER (OG JENTER)! <3

 

EDIT: Synes du dette var nyttig? Gi meg poeng (knappen på høyre side - pil opp).

!! takk, og når du sier kommenter, mener du i selve koden eller utenfor i et notat? 

klem tidenes  mest stressa eksamenshjerte

Lenke til kommentar

 

How to: ikke stryke på eksamen

- Kommenterer, kommenterer og kommenterer. Prøv selv å forstå noen andres programmering - det er ikke lett uten kommentarer i scripten.

- Tenk utenforboksen

- Planlegg dagen i morgen!

 

 

 

Eksamensløsninger:

 

 

Hva nå?

- Diskuterer mulige oppgaver som kan komme på eksamen imrg.

- Ta ansvar, løs mulige oppgaver som kan komme på eksamen

- Del de! Vi hjelper hverandre til en bedre karakter.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mine tanker på mulige oppgaver: Kart over museum med info, booking og bestilling, slides og multimedia-animasjon

 

 

LYKKE TIL GUTTER (OG JENTER)! <3

 

EDIT: Synes du dette var nyttig? Gi meg poeng (knappen på høyre side - pil opp).

!! takk, og når du sier kommenter, mener du i selve koden eller utenfor i et notat? 

klem tidenes  mest stressa eksamenshjerte

 

Kommenterer alltid i selve koden. Noen ganger spør de om dokumentasjon/flyte- eller testplan og da skal du kommentere eksternt.

 

Kommentering i koding:

 - HTML: https://www.w3schools.com/html/html_comments.asp

 - JS: https://www.w3schools.com/js/js_comments.asp

 - CSS: https://www.w3schools.com/css/css_syntax.asp

Lenke til kommentar

Og planlegge mener du disponere tiden eller planlegging i form av koding?

2 ting.....

 

 - Se for deg 5 timer på 3 oppgaver. Disponer tiden riktig slik at du ikke sitter igjen med oppgave 3 på 1 time.

 - Jeg har allerede laget en mal som er ferdig. Den har en meny med "Informasjon - Oppgave 1 - Oppgave 2 - Oppgave 3". CSS er i boks. Utennom det har jeg "ekstra"-css for andre elementer som skjema, tabell, diagram osv. Det jeg trenger å gjøre når jeg kommer på eksamensdagen er å starte å skrive inn scripten som løser oppgaven. Jeg har gjort ferdig mappestruktur, kilder og programversjon ferdig i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. 


 


Har sett litt igjennom tidligere eksamensoppgaver, og ser at oppgave 1 fra høst 2016 krever at du produserer en introduksjonsfilm og leverer den i to ulike format. Det å produsere filmen går greit, men forstår ikke hvordan vi leverer i to ulike format.


Vet noen hva som nøyaktig menes med dette, og hvordan man gjør det?


Lenke til kommentar

 

Og planlegge mener du disponere tiden eller planlegging i form av koding?

2 ting.....

 

 - Se for deg 5 timer på 3 oppgaver. Disponer tiden riktig slik at du ikke sitter igjen med oppgave 3 på 1 time.

 - Jeg har allerede laget en mal som er ferdig. Den har en meny med "Informasjon - Oppgave 1 - Oppgave 2 - Oppgave 3". CSS er i boks. Utennom det har jeg "ekstra"-css for andre elementer som skjema, tabell, diagram osv. Det jeg trenger å gjøre når jeg kommer på eksamensdagen er å starte å skrive inn scripten som løser oppgaven. Jeg har gjort ferdig mappestruktur, kilder og programversjon ferdig i dag.

Tusen takk for all hjelp her, og skjønner om det blir mye å svare på men vil prøve å komme med noen siste spørsmål før jeg gir meg 

- Hvordan er den idelle mappestrukturen? ser så mye forskjellig på besvarelsene og i bøker

- Kildene: er det da hovedsakelig læreboka man har brukt og evt W3?

- Programversjon: 

IMovie 10.1.9 for Videoredigering.

Atom 2 1.27.1 Programmering.

Audacity 2.2.2 Lydredigering.

Gimp 2.8 Bilderedigering.

er dette godt nok eller forventes det mer?

 

Hvis du har tid til å svare på det:D anyways, masse lykke til selv! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

auaaa, den 29 Mai 2018 - 14:49, sa:snapback.png

Tusen takk for all hjelp her, og skjønner om det blir mye å svare på men vil prøve å komme med noen siste spørsmål før jeg gir meg 

- Hvordan er den idelle mappestrukturen? ser så mye forskjellig på besvarelsene og i bøker

- Kildene: er det da hovedsakelig læreboka man har brukt og evt W3?

- Programversjon: 

IMovie 10.1.9 for Videoredigering.

Atom 2 1.27.1 Programmering.

Audacity 2.2.2 Lydredigering.

Gimp 2.8 Bilderedigering.

er dette godt nok eller forventes det mer?

 

Hvis du har tid til å svare på det:D anyways, masse lykke til selv! 

 

 

Generell informasjon ser bra ut! Ville ha tatt med OS versjon også.

Mappestrukturen vil avhenge av omfanget og i vårt tilfelle hvor omfanget er så lite så kan du enten legge hver oppgave i en mappe og media-filmer i f.eks en media-mappe og that's it. Eller du kan ta den enda lenger og separere CSS og JavaScript fra html-filen og inkludere de i html-filen. Sistnevnte er best ved vedlikehold og muligheten til gjenbruk, men det blir ikke veldig relevant med det lille vi skal gjøre i morgen.. Så gjør det du føler er mest riktig :)

Kildebruk avhengig selvfølgelig av kildene du har brukt og hvis du f.eks har besvart oppgaven din med å gjenbruke mye av koden fra et eksempel i læreboka så bør du ta med den kilden. Ellers trenger du ikke å referere til læreboken for at du har lært å programmere tabeller, skjemaer osv fra læreboken...

Endret av Slettet+1234
Innhold lagt tilbake
Lenke til kommentar

 

 

Og planlegge mener du disponere tiden eller planlegging i form av koding?

2 ting.....

 

 - Se for deg 5 timer på 3 oppgaver. Disponer tiden riktig slik at du ikke sitter igjen med oppgave 3 på 1 time.

 - Jeg har allerede laget en mal som er ferdig. Den har en meny med "Informasjon - Oppgave 1 - Oppgave 2 - Oppgave 3". CSS er i boks. Utennom det har jeg "ekstra"-css for andre elementer som skjema, tabell, diagram osv. Det jeg trenger å gjøre når jeg kommer på eksamensdagen er å starte å skrive inn scripten som løser oppgaven. Jeg har gjort ferdig mappestruktur, kilder og programversjon ferdig i dag.

Tusen takk for all hjelp her, og skjønner om det blir mye å svare på men vil prøve å komme med noen siste spørsmål før jeg gir meg 

- Hvordan er den idelle mappestrukturen? ser så mye forskjellig på besvarelsene og i bøker

- Kildene: er det da hovedsakelig læreboka man har brukt og evt W3?

- Programversjon: 

IMovie 10.1.9 for Videoredigering.

Atom 2 1.27.1 Programmering.

Audacity 2.2.2 Lydredigering.

Gimp 2.8 Bilderedigering.

er dette godt nok eller forventes det mer?

 

Hvis du har tid til å svare på det:D anyways, masse lykke til selv! 

 

 

Har ofte lest at man skal oppgi versjonnummer også, du finner dette ved å høyreklikket på programmet og trykke på egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Ser det er mye snakk om javascript, og ser også at på udir sine sider at man skal kunne kode i JavaScript. 

Dette har ikke klassen min lært noen ting om, vi har ikke hatt en eneste time om JS. Vi har bare hatt animasjon og C#. 

Hva skjer da på eksamen imorgen?

 

Mvh

Master Hacker L33T

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Ser det er mye snakk om javascript, og ser også at på udir sine sider at man skal kunne kode i JavaScript. 

Dette har ikke klassen min lært noen ting om, vi har ikke hatt en eneste time om JS. Vi har bare hatt animasjon og C#. 

Hva skjer da på eksamen imorgen?

 

Mvh

Master Hacker L33T

 

Ser veldig problematisk ut, spurt læreren din om det? Du kan også håpe på at sens forstår C# og fortsatt velger å rette den? Aner ikke  :ohmy:

Lenke til kommentar

Skrevet i dag, 15:18

Har sett litt igjennom tidligere eksamensoppgaver, og ser at oppgave 1 fra høst 2016 krever at du produserer en introduksjonsfilm og leverer den i to ulike format. Det å produsere filmen går greit, men forstår ikke hvordan vi leverer i to ulike format.

Vet noen hva som nøyaktig menes med dette, og hvordan man gjør det?

 
Lenke til kommentar

Takk for mye bra info!

 

Noen som vet om design vektlegges noe, og om jeg bør kommentere hver linje, bare noen (de avanserte), eller ikke i det hele tatt?

 

Læreren vår sa at det er veldig vanskelig å prøve å forstå andres kode uten kommentarer (tidligere kommentar har også nevnt dette). Derfor er det viktig at dere forklarer hva dere gjør gjennom enkeltkommentarer. At applikasjonene ser litt bedre ut er jo alltid +.

Lenke til kommentar

 

Skrevet i dag, 15:18

Har sett litt igjennom tidligere eksamensoppgaver, og ser at oppgave 1 fra høst 2016 krever at du produserer en introduksjonsfilm og leverer den i to ulike format. Det å produsere filmen går greit, men forstår ikke hvordan vi leverer i to ulike format.

Vet noen hva som nøyaktig menes med dette, og hvordan man gjør det?

 

 

 

Ja Waitern, jeg skjønte ikke det der heller. Hadde det vært et bilde så antar jeg at man lagrer som jpg, eller png, men aner ikke om video, kanskje mp3 og mp4? mp3 er jo forsåvidt lyd er det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...