Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen i Engelsk-1002 skriftlig 23.mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hei! Fant denne tråden sånn tilfeldigvis nå, etter å ha surret med oppgavene hele dagen. Startet egentlig bare med å skrive litt om alle tekstene, mine tanker hovedsakelig. Så finne litt informasjon rundt de forskjellige tekstene. Men tenkte ikke så mye over å ta med selve temaet om winning and losing in the english speaking world, så bra jeg fant denne siden tror jeg haha... Noen som driver på enda? Kommet noe lengre til en konklusjon om hva man hovedsakelig skal dra ut av enkelt oppgavene? Ble litt fortvilt over temaet, er ikke så flink til å formulere rundt akkurat dette temaet. 

 

Så lurer jeg simpelt på, i tidligere eksamensoppgaver så skal man som regel kun velge ut to av disse tekstene og skrive om dem. Er det altså det samme for denne også? Så lenge siden jeg har hatt eksamen i noe jeg blir så usikker på alle små ting. 

 

 

HJELP!

Jeg skal også ha eksamen imorgen, men har ikke sett noe annet enn selve forberedningshefte som ligger på dett. Der er det ingen oppgaver eller noe slikt. Er det de tekstene som står nedover sidene vi får imorgen? trodde de bare var et eksempel... omg... 

 

 

Altså,hvilke tekster som er nedover sidene mener du? 

+

I forberedelsesheftet så er det 9 tekster, kommer det oppgaver på alle? og hvordan skal jeg forberede meg på det, lese og finne info? syns hele greia er forvirrende... 

 

Åja. Neida, langt ifra. På eksamen skal vi svare på kun 2 oppgaver, en kortsvar og en lengre. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hei! Fant denne tråden sånn tilfeldigvis nå, etter å ha surret med oppgavene hele dagen. Startet egentlig bare med å skrive litt om alle tekstene, mine tanker hovedsakelig. Så finne litt informasjon rundt de forskjellige tekstene. Men tenkte ikke så mye over å ta med selve temaet om winning and losing in the english speaking world, så bra jeg fant denne siden tror jeg haha... Noen som driver på enda? Kommet noe lengre til en konklusjon om hva man hovedsakelig skal dra ut av enkelt oppgavene? Ble litt fortvilt over temaet, er ikke så flink til å formulere rundt akkurat dette temaet. 

 

Så lurer jeg simpelt på, i tidligere eksamensoppgaver så skal man som regel kun velge ut to av disse tekstene og skrive om dem. Er det altså det samme for denne også? Så lenge siden jeg har hatt eksamen i noe jeg blir så usikker på alle små ting. 

 

 

HJELP!

Jeg skal også ha eksamen imorgen, men har ikke sett noe annet enn selve forberedningshefte som ligger på dett. Der er det ingen oppgaver eller noe slikt. Er det de tekstene som står nedover sidene vi får imorgen? trodde de bare var et eksempel... omg... 

 

 

Altså,hvilke tekster som er nedover sidene mener du? 

+

I forberedelsesheftet så er det 9 tekster, kommer det oppgaver på alle? og hvordan skal jeg forberede meg på det, lese og finne info? syns hele greia er forvirrende... 

 

Åja. Neida, langt ifra. På eksamen skal vi svare på kun 2 oppgaver, en kortsvar og en lengre. 

hjernen min er så sliten akkurat nå :p Hvordan er det med å mat å drikke i salen da? dumt spørsmål men kjekt å vite

Lenke til kommentar

 

 

Noen som er enda oppe?

Driver på enda heh

 

Hvilke hjelpemidler skal du ta med? 

 

Tar med meg boka "Access to English - VG1 SF - Richard Burgess & Theresa Bowles Sørhus". Tviler den vil komme til stor nytte, ettersom jeg har brukt svært lite av den. Men jeg har skrevet ett word dokument som inneholder informasjon om alle oppgavene hentet fra wikipedia etc. Skrevet noen tanker selv (i tilfelle man får helt blokk når man sitter der og skal begynne å tenke på oppgaven). Så selvfølgelig pcen. Hva med deg? 

 

Men litt redd jeg har tatt med unødvendig med informasjon på f.eks vocational education´s global gap, for har endt opp med å skrive om hva det er og tatt med forskjellige land som har det og hvordan system de har på det xD

 

Har du tatt med temaet om "winning and losing in the english speaking world" som utgangspunkt på hvordan du har taklet tekstene? 

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med dere? Selv har jeg ikke peiling. Eneste jeg vet er at jeg gjorde mitt beste og er stolt over det. Kjenner jeg gru gleder meg til å få tilbake resultatet. 4er hadde vært drømmen for min del  :)

 

Syntes temaet om winning and losing var 100% på jordet, følte ingen av oppgavene fokuserte i nærheten engang bortsett fra divergent oppgaven, men da måtte man jo ha en tekst som var ganske lik med seg. temaet skulle jo vært equality in english speaking countries! skrev 5 sider med tanker om winning and losing utifra forberedelses heftet, men det var jo bare bortkastet. gikk greit likevel, gikk for trump oppgaven :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...