Gå til innhold

Farmasi i utlandet


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 26 år gammel mann som har lyst til å studere farmasi. Men snittet for å komme inn er altfor høyt for meg. Kunne tatt opp fag, men er for mange fag jeg har dårlige karakterer i. Har tenkt å kanskje studere det i utlandet. Men finner ikke et sted der man kan ta 3årig bachelor og som har noenlunde lav skolepenger. Har lyst til å bli reseptarfarmasøyt, men finner bare 5 årige utdanninger. Vil helst det skal være i EØS området da det ofte er lettere å få det godkjent.

 

Noen som vet om et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller prøvd å komme inn i Norge. Mtp at du er 26, vil du ha mulighet til å søke med 23/5 regelen, og kan da "enkelt" komme inn i Norge. 

 

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/

 

Hvis vi tar utgangspunkt i poenggrensen i fjor ved OsloMet (HiOA) så var den på 54 poeng i ordinær kvote. 
Da vil du trenge et snitt på ca 4.0-4.4 for å komme inn, siden du vil få 8 alderspoeng (fra året du fyller 27), samt at du får realfagspoeng for realfagene som kreves (2), samt eventuelle ekstra realfag du måtte ha. 

 

Gitt at du kvalifiserer til 23/5, så vil jeg tro du maksimalt trenger å ta opp 4-5 fag, avhengig av dine evner og resultater. 

 

Med litt innsats bør det være mulig for deg å komme inn høsten 2019! :) 

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...