Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Politikk og menneskerettigheter VG3 eksamen


Anbefalte innlegg

Uff fuck den oppgaven skulle ønske vi aldri hadde nett mye bedre og enklere uten, altså 8 sider å lese gjennom forså bruke dem ikke faen skrev 7 sider sugde balle men sikker på at jeg får kar. 5 jaja

Var jo deilig med nett, for da kunne vi jo søke opp ting vi ikke hadde forberedt oss på også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har aldri fått noen vedlegg i politikk tentamen, det med vedlegg i dette faget er nytt for meg. Hadde virkelig ikke forventa å lese en hel bok som vedlegg.

Skjønte ikke hvordan man skulle bruke vedleggene heller...

Helt enig! Ble skikkelig forvirret og har aldri jobbet noe med vedlegg i faget her. Kjipt. Jeg klarte ikke å bruke noe som helst fra vedlegget nesten. Jeg drøftet alt for lite også og hadde for lang teori-del.

Lenke til kommentar

Helt enig! Ble skikkelig forvirret og har aldri jobbet noe med vedlegg i faget her. Kjipt. Jeg klarte ikke å bruke noe som helst fra vedlegget nesten. Jeg drøftet alt for lite også og hadde for lang teori-del.

Hvor mange sider skrev du?

Endret av Apeninja
Lenke til kommentar

Det blir vel ikke så mye om det hadde vært vanlig linjeavstand og skriftsstørrelse 12

Men det handler jo ikke om hvor mange sider man skulle skrive der, tror 10 sider blir veldig på kanten, vi har selvfølgelig ikke drevet å skrevet noe med vedlegg i heldsgsprøvene før men tror fortsatt ikke 7-10 sider var meningen. Hovedfokuset var jo å drøfte spørsmålet
Lenke til kommentar

Men det handler jo ikke om hvor mange sider man skulle skrive der, tror 10 sider blir veldig på kanten, vi har selvfølgelig ikke drevet å skrevet noe med vedlegg i heldsgsprøvene før men tror fortsatt ikke 7-10 sider var meningen. Hovedfokuset var jo å drøfte spørsmålet

Hvor mange ord mener du var meningen å skrive da? Siden det er vanskelig å beregne antall sider når man har ulik skriftstørrelse og linjeavstand

Lenke til kommentar

Lykke til dere som skal ha dette faget. Var oppe i eksamen i 2011 og da var hele eksamenspørsmålet "Diskuter norges tilstedeværelse i Afghanistan". Jeg besto akkurat. Hadde egentlig null interesse for faget, men hadde ikke annet valg enn å velge det. Lykke til!

Vi hadde eksamenen idag :) 

Lenke til kommentar

Hvor mange ord mener du var meningen å skrive da? Siden det er vanskelig å beregne antall sider når man har ulik skriftstørrelse og linjeavstand

Jeg skrev 4 fulle sider noe som tilsvarte 1500 ord. For selvom det hadde vært uten vedlegg så skal teksten være et fagartikkel. Det skal ikke være så mye gjengitte ord og uttrykk. Heldagsprøven vi hadde her for ikke så lenge siden skrev jeg 1300 ord og da fikk jeg en god karakter. Tror ikke vedlegget skal avgjøre at det skal bli 10 sider. For tenk hvordan det blir for sensoren å lese alt det der. Prøver ikke å demotivere deg eller noenting er veldig i tvil selv, men jeg drøftet ganske mye og svarte på spørsmålet godt. ? Blir gøy å se eksamensresultatet
Lenke til kommentar

Jeg skrev 4 fulle sider noe som tilsvarte 1500 ord. For selvom det hadde vært uten vedlegg så skal teksten være et fagartikkel. Det skal ikke være så mye gjengitte ord og uttrykk. Heldagsprøven vi hadde her for ikke så lenge siden skrev jeg 1300 ord og da fikk jeg en god karakter. Tror ikke vedlegget skal avgjøre at det skal bli 10 sider. For tenk hvordan det blir for sensoren å lese alt det der. Prøver ikke å demotivere deg eller noenting er veldig i tvil selv, men jeg drøftet ganske mye og svarte på spørsmålet godt. Blir gøy å se eksamensresultatet

Vel, læreren min har sensurert i politikk eksamen tidligere, og han sa at man burde ha rundt 3000 ord. På fagdagen vår i politikk sa han at vi burde skrive opp i mot 3000 ord. Ellers er det vanskelig å få med seg alt. Man har jo tross alt 5 hele timer å skrive på, da er det litt knapt med 1500 ord. På de vanlige prøvene våre på en økt/time var kravet å skrive rundt 1000 ord, fordi ellers får man ikke med seg alt man trenger kind of. Mener heller ikke å demotivere deg altså! Men bare det jeg har blitt fortalt

Endret av Luisa123
Lenke til kommentar

Vel, læreren min har sensurert i politikk eksamen tidligere, og han sa at man burde ha rundt 3000 ord. På fagdagen vår i politikk sa han at vi burde skrive opp i mot 3000 ord. Ellers er det vanskelig å få med seg alt. Man har jo tross alt 5 hele timer å skrive på, da er det litt knapt med 1500 ord. På de vanlige prøvene våre på en økt/time var kravet å skrive rundt 1000 ord, fordi ellers får man ikke med seg alt man trenger kind of. Mener heller ikke å demotivere deg altså! Men bare det jeg har blitt fortalt

Læreren min har aldri sagt til oss at vi skulle skrive 3000 ord, han hsr faktisk aldri sagt noe sånt. Jeg satt til klokken 13.30 liksom det er umulig å skrive så mange sider da skriver dere veldig fort liksom? Blir veldig i tvil nå. Han har alltid sagt at det skulle være fagartikkel
Lenke til kommentar

Læreren min har aldri sagt til oss at vi skulle skrive 3000 ord, han hsr faktisk aldri sagt noe sånt. Jeg satt til klokken 13.30 liksom det er umulig å skrive så mange sider da skriver dere veldig fort liksom? Blir veldig i tvil nå. Han har alltid sagt at det skulle være fagartikkel

Jeg skrev ca 3000 ord, (8 sider) og da fikk jeg dekket alt jeg skulle ha med, ellers har jeg hørt andre fra klassen som også har skrevet så mye. Men det er jo fordi læreren vår sa det var lurt. Det er ingen som har sagt at fagartikler skal være korte, de aller fleste fagartikler er vel egentlig ganske lange?

Endret av Luisa123
Lenke til kommentar

Helt ærlig folkens, jeg tror ikke antall sider, skriftstørrelse eller linjeavstand avgjør karakterene vi får- det er det innholdet som gjør. Om noen føler de fikk drøftet godt med 4 sider- fint for dem! Personlig er jeg litt spent på om jeg egentlig svarte nok på selve oppgaven og om jeg klarte å ta utgangspunkt i vedlegget, ettersom jeg skrev mye fagteori Osv. fremfor kanskje ren drøfting som egentlig var oppgaven.

 

Jeg får en stekt 5'er i standpunkt i faget, og har fått 5 eller 6 på alle prøver uten om en (der jeg fikk 4+ :p ) i faget. Eksamen i dag er jeg dog veldig usikker på. Jeg synes det var vanskelig å ta utgangspunkt i et så langt vedlegg ettersom det ikke er en måte vi har jobbet på tidligere i faget.

 

For min egen del, og slik jeg liker best å skrive oppgaver, var jeg nok maks uheldig med denne oppgaveformen. Men det blir bare å vente og se hva karakteren blir til slutt! Når får vi den tilabke egentlig?

Lenke til kommentar

Helt ærlig folkens, jeg tror ikke antall sider, skriftstørrelse eller linjeavstand avgjør karakterene vi får- det er det innholdet som gjør. Om noen føler de fikk drøftet godt med 4 sider- fint for dem! Personlig er jeg litt spent på om jeg egentlig svarte nok på selve oppgaven og om jeg klarte å ta utgangspunkt i vedlegget, ettersom jeg skrev mye fagteori Osv. fremfor kanskje ren drøfting som egentlig var oppgaven.

 

Jeg får en stekt 5'er i standpunkt i faget, og har fått 5 eller 6 på alle prøver uten om en (der jeg fikk 4+ :p ) i faget. Eksamen i dag er jeg dog veldig usikker på. Jeg synes det var vanskelig å ta utgangspunkt i et så langt vedlegg ettersom det ikke er en måte vi har jobbet på tidligere i faget.

 

For min egen del, og slik jeg liker best å skrive oppgaver, var jeg nok maks uheldig med denne oppgaveformen. Men det blir bare å vente og se hva karakteren blir til slutt! Når får vi den tilabke egentlig?

Altså det var du selv først som skrev at en av de over skrev for mye, var egentlig bare derfor jeg kommenterte det xD Hadde ikke kommet innpå tanken engang om du ikke hadde skrevet d

 

Tror vi får karakteren sammen med vitnemålet siste skoledag elns 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...