Gå til innhold

Her er NAVs nye designsystem, med gjenbrukbare kode- og sketch-komponenter til alle som måtte ønske det (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt den inkosekvente blandingen av norsk og engelsk. Noen properties er på engelsk, noen er på norsk og noen er på begge deler. F.eks. "dangerouslySetInnerHTML" (engelsk), "inaktivKlasseVedDisabled" (norsk/engelsk) og "tellerTekst" (norsk). Sikkert en smart forklaring på dette, men å blande inn norsk er vel dumt den dagen du befinner deg i verdens herligste fleinsopprus og bestemmer deg for at det må være innmari glupt å outsource hele prosjektet til India.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så de har oversatt bootstrap til Norsk? :) - Ser at de bruker samme grid system for responsiv layout så tydelig hentet mye derfra. Ellers er jeg helt enig med andre kommentar her at det er latterlig at de har brukt norske navn på klassene. De burde holdt seg til kjente navn på engelsk som f.eks de i bootstrap slik at folk som har erfaring der kjenner seg igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg skjønner ikke helt den inkosekvente blandingen av norsk og engelsk. Noen properties er på engelsk, noen er på norsk og noen er på begge deler. F.eks. "dangerouslySetInnerHTML" (engelsk), "inaktivKlasseVedDisabled" (norsk/engelsk) og "tellerTekst" (norsk). Sikkert en smart forklaring på dette, men å blande inn norsk er vel dumt den dagen du befinner deg i verdens herligste fleinsopprus og bestemmer deg for at det må være innmari glupt å outsource hele prosjektet til India.

 

Akkurat "dangerouslySetInnherHTML" kommer fra React, som ligger til grunn for Javascript-komponentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...