Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Garasjeport - Brukt


Anbefalte innlegg

Hei

Håper det er noe ute som kan hjelpe meg med gode råd

Jeg har en garasje med lysåpning 245 x200 cm

Har en tilbud av naboen på en brukt garasjeport som stod på hans garasje. 245x250.

Kan jeg bruke den porten og eventuelt hva må jeg gjøre for å tilpasse den til min garasje.

Selve porten passer bra hvis jeg tar ut en panel som er 50.cm, men tenker på motor og lengde på kjedden.

Hjeeeeeelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det ellers er plass nok innover garasjetaket til å montere åpneren, så skulle det ikke være noe problem å montere den som den er, og bare kalibrere riktige stopp-posisjoner i åpen og lukket stilling.

 

Sideskinnene må jo også kortes ned, formodentlig i bunnen, men det er sannsynligvis gjennomførbart.

Lenke til kommentar

Lengden på kjedet er ikke nødvendig å gjøre noe med. Det blir bare et svakt punkt om du kutter og skøyter igjen. Kjedet går bare fra motor til topp på garasjeport, så det har ikke noe å si hvor langt kjedet er. 

 

Jeg har montert mye garasjeporter gjennom et firma jeg jobber for i feriene. Tror det bør gå ganske fint å flytte porten, men det er et parr ting til å tenke på: Det øverste og nederste elementet er mest sannsynlig annerledes enn de andre, du må derfor ta ut et av de i midten i så fall. Wirene på sidene bør også tilpasses så du ikke har for mye til overs som kan kile seg når porten går opp og ned. Du vil trenge mindre stramming av fjærene enn det forrige eier har hatt. Så om du følger en bruksanvisning fra den porten ville jeg anbefalt å slå av på antall omdreininger med 20% og så føle deg frem til nøyaktig antall. Håper det var litt til hjelp  :)  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...