Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citroen c4 frontrute lekkasje og manglende støttebjelke


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Citroen C4 og synes isolasjonsmattene som ligger under frontruten blir veldig våte når det regner, det renner vann ned fra fronruten og det indikerer vel at det ikke er så tett som det skal være der? Eller er det vanlig at det blir vått under der ? Ser de har løsnet og det kan vel være på grunn av at de har vært våte. 

post-218085-0-01461700-1524666082_thumb.jpgpost-218085-0-49466500-1524666102_thumb.jpg

 

Det ser også ut som det mangler en støttebjelke på høyre side forran. Se på bildene der den ene siden har bjelke mens den andre mangler. Jeg finner ikke ut hva denne delen heter og om det har stor betyding?

Her med bjelke 

post-218085-0-31036700-1524666073_thumb.jpg

Uten bjelke med rød farge der den skulle vært. 

post-218085-0-35623800-1524666553_thumb.jpg

post-218085-0-20328600-1524666017_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har det vært slaur og jobbet. Som ikke har satt på plass isolasjonen i torpedoveggen og ikke satt på plass staget som skal holde bunnplaten. Staget er nok ganske greit å få satt på så ikke bunnplaten løsner og skraper ned i veien.

Hvorfor du får vann i isolasjonen er vanskelig å si uten å se på det. Det kan være tett drenering som lager problemer her. Få bilen inn på verksted om du ikke vil fikse det selv.

Lenke til kommentar

Her har det vært slaur og jobbet. Som ikke har satt på plass isolasjonen i torpedoveggen og ikke satt på plass staget som skal holde bunnplaten. Staget er nok ganske greit å få satt på så ikke bunnplaten løsner og skraper ned i veien.

Hvorfor du får vann i isolasjonen er vanskelig å si uten å se på det. Det kan være tett drenering som lager problemer her. Få bilen inn på verksted om du ikke vil fikse det selv.

Takk for svar. 

Kan det være reklamasjonssak etter som jeg kjøpte bilen hos forhandler for noen månder siden? 

Jeg får ikke festet isolasjonen fordi festene har gått i oppløsing. 

Endret av directorX
Lenke til kommentar

Du bør i det minste prøve med forhandler først. Alt etter om du hadde noen garanti. Om ikke isolasjonen festes, så iallfall finne ut hvorfor den blir våt, og om det er mulig å gjøre noe med. Staget bør du få fikset uansett

Så mangel på feste av bunnplate vil ikke dekkes av vanlig reklamasjon mener du ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...