Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Masse problemer med leietaker


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da leietaker flyttet inn (hybelen vår) hadde vi en god tone og h*n virket ordentlig og vi har tilpasset oss hver gang istedenfor å være vanskelige, og hjulpet med ting vi egentlig ikke hadde trengt å gjøre fordi vi bare er sånn. Hjulpet blant annet med å kaste søppelet deres, og masse annet, leietaker har kommet med historier om at hun ikke får lønn/sykelønn/nav osv da de har rotet med dette, og vi har sagt greit at det blir litt forsinket osv ... Etterhvert har det skjedd hver gang/flere ganger og leietaker sier de har utsatt utbetalingen ytterligere som har gjort til at vi har måttet mase på husleie.

 

Nå har det seg slik at vi har gjort det formelle med å kaste dem ut og det er en prosess i seg selv.. Jeg trodde de ville bli kastet ut innen 14 dager, men nå har det gått over en måned eller to.

 

Vi har også gitt oppsigelse for 3 måneder siden, som også betyr at de må flytte ut innen 30.04.2018, nå viser det seg at de har drevet med utflytting i ca 4-5 dager som betyr at de har fått leilighet et annet sted.

 

Saken er egentlig lang og komplisert bla at siste 3 mnd husleie ikke er betalt osv, men akkurat nå er det også slik at de har latt MASSE søppel ligge utenfor huset samt inne i flere UKER som er til sjenase for oss og kan føre til skade på boligen/skadedyr osv. Angående søppel utenfor; Når vi feks skal få besøk eller skal selv ut og sitte i finværet, så ser man at det ligger nesten 4-5 store søppelsekker og 6-7 små (kiwiposer) med søppel alt fra matrester, matembalasje, papir osv, i tillegg til at det ser ut som noen av posene er revet og er vel tegn til dyr som har evt gjort dette og dette lukter veldig.

 

Hvilke rettigheter har jeg som utleier? Kan jeg ringe Politiet og be dem om å ta kontakt med leietaker og få ryddet opp i det, i det minste? Av alt som leietaker har påført av skader og lignende så er dette ingenting.

 

Søppelet har ligget ute i flere uker som sagt, og hva hvis leietaker ikke kaster alt av søppelet sitt etter å ha flyttet ut?

Virker som leietaker også utnytter og misbruker NAV sin støtte.

Leietaker har råd til å flytte et annet sted og kjøpe nye møbler, bestille varer, takeaway osv, men når vi ber om skyldig husleie får jeg bare tilbakemelding om at leietaker ikke har penger.

 

Merker at dette går inn på meg psykisk og blir virkelig dårlig av det, trodde det skulle hjelpe meg med å betale lån osv...

 

Håper på blant annet masse tips om hva jeg kan gjøre i denne saken her.

 

 

Tusen takk på forhånd! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du blir nødt til å sende varsel på søppelet for deretter å kvitte det på egen regning for så å kreve inn kostnaden fra personen i ettertid på lik linje med de andre utestående beløpene.

 

Desverre vet jeg av erfaring at folk i nav systemet er godt beskyttet mot inndriving av gjeld sålenge de har innfunnet seg med å leve på staten.

Lenke til kommentar

Har du latt søppel ligge og flyte i flere uker? Dette er jo nærmest grenseløs unnfallenhet.

 

Lei en henger og få kjørt søppelet på fyllinga. Ta vare på kvitteringer og ta det med i kravet du fremmer.

 

Vent så på at papirmølla skal gjøre seg ferdig og få tilbakemelding om at det ikke er noen penger å hente.

 

Notér deg så ned å aldri ta i noen som har noe med NAV å gjøre med ildtang i fremtiden.



Anonymous poster hash: b622d...5f3
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...