Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe


Arve Systad

Anbefalte innlegg

... på min 2500+ . Får lov å kjøre 182x13=2366mhz, men får ikkje lov å kjøre 186x11=2046...

 

Har prøvd begge deler med ufattelig slappe, og agressive ram timings. Temp er aldri over 50C, og kjører med 1,8Vcore...

 

Har twinmos RAMen min innvirkning på dette? det er jo PC3200, så den bør jo holde....

 

Noken som har noke å anbefale??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med min gamle XP2400 kunne eg glemme å bevege meg opp høyere FSB enn 176..

På min Barton XP2800 som egentlig skal være 166 x ettelerannet bruker jeg akurat nå 200 x 11,5. bruker TwinMos etteleranna...

Kan være CPU som bremser deg

Ved overklokking bør du være lavere enn 50grader....

til tider meget lavere enn 50 grader

 

Kan bevege meg opp til 213 x ettelleranna..

 

Det e jo litt koselig då :)

Lenke til kommentar
... på min 2500+ . Får lov å kjøre 182x13=2366mhz, men får ikkje lov å kjøre 186x11=2046...

 

Har prøvd begge deler med ufattelig slappe, og agressive ram timings. Temp er aldri over 50C, og kjører med 1,8Vcore...

 

Har twinmos RAMen min innvirkning på dette? det er jo PC3200, så den bør jo holde....

 

Noken som har noke å anbefale??

Sett FSB-Jumper på HK til kun 266 (laveste mener det var 266), dette er et triks som skal forbedre FSB- klokking med noen %

Lenke til kommentar
... på min 2500+ . Får lov å kjøre 182x13=2366mhz, men får ikkje lov å kjøre 186x11=2046...

 

Har prøvd begge deler med ufattelig slappe, og agressive ram timings. Temp er aldri over 50C, og kjører med 1,8Vcore...

 

Har twinmos RAMen min innvirkning på dette? det er jo PC3200, så den bør jo holde....

 

Noken som har noke å anbefale??

Sett FSB-Jumper på HK til kun 266 (laveste mener det var 266), dette er et triks som skal forbedre FSB- klokking med noen %

Da får eg jo et dårligare utgangspunkt, og må klokke mykje lenger for å nå samme hastighet vel..?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er TwinMos Pc3200 minnet som er problemet, sliter med dette selv.

 

Har:

 

XP2500+ @ 2,4 Ghz :w00t:

172x14

2,03 Vcore

 

NF7-S V2.0

1 x 512mb TwinMos Pc3200

 

Inntill 176 så kan jeg kjøre minnet på 2-2-2-6 uten å øke hverken chipset eller minne volt.

 

Så fort jeg går høyere må jeg slakke på timings og har vært oppe i FSB/minne på 218 men da med lav multiplier og lav Vcore.

 

Det som er problemet er at så snart jeg går over 176, så må jeg "tilsvarende" ned med Vcore for å få bootet.

 

Etter flere kvelders testing av utallige kombinasjoner kommer jeg lengst med 172x14 = 2408 Mhz ved 2,03Vcore, stabilt i Memtest og Prime95. Har en teoretisk "limit" ved 176x14 men da må jeg opp med Vcore ennå mer for å få den stabil, og det tør jeg ikke med luftkjøling.

 

NB! Har bootet med 166x15 = 2,5Gghz men da krasjer den etter windows login med 2,03Vcore :cry:

 

Men som sagt, jeg tror TwinMos minnet er dårlig til FSB klokking.

 

NB! NF7 "overklokker" automatisk FSB med 1 Mhz, så mine kalkulasjoner er justert for dette. dvs: 172 i WCPUID, sandra etc = 171 i bios.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
Minnet mitt er jo laga for 200 (400) mhz fsb da, så akkurat det har eg tvil på.

Har en annen maskin med A7N8X-VM og Twinmos 512MB PC3200.

 

Dette hovedkortet gjør alle CPU/minne instillinger automatisk, uten mulighet for å endre oppsettet. Og med disse minnebrikkene, så blir de kjørt på 400Mhz slik de er spesifisert for, men resultatet er at maskinen feiler i Prime95 pga minnet.

 

M.a.o så klarer ikke minnebrikkkenen å holde den hastigheten de er spesifisert for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...