Gå til innhold

CPU temp kommentarer


oantila

Anbefalte innlegg

Bygd opp ny pc nå, og nå jeg ser i MBM5 er cpu temp på 52 - 55 grader, og kabinett ca 30.

 

Jeg kjører cpu vifta på 3400rpm og og de andre viftene får jeg ikke justert, så de går på høy rpm. Har 4 kabinettvifter. 2 inn og 2 ut. + 1 inn som ikke går for øyeblikket (for mye støy).

 

Syns nå jeg med så mange vifter og en såppas grei cpu vifte burde havne under dette? Eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har på goop ja.. Cooler master hight performace thermal compund.

Ved load, (spilling eller Reason 2.5 musikk) havner jeg på ca 55 grader. Kommer ikke høyere. tror ikke jeg havnet høyere ved kjøring av 3dmark03 heller. så det virker som jeg ikke kommer verken så mye lavere eller høyere..

Lenke til kommentar
Har hatt en mistanke om at jeg tok for mye møllers tran (pasta) ja. Skal man skrape så man ser metallet eller skal det være en hinne som dekker?

Det er ikke thermal pad.

skrape? brr, fryser på ryggen når jeg hører det. tror IKKE du skal skrape noe særlig på prosessoren... rens forsiktig med isopropanol, deretter tar du på litt kjølepasta og gnir det utover, gjerne med fingeren inni en REN plastpose. skal bare være et tynt, tynt lag.

Lenke til kommentar

-off topic-

Har en kompis med AMD 1800+ tror jeg. Nå ligger han på over 60 grader idle, og i sommer sa han at den en gang var oppe i over 80 grader :wow:

 

Måtte bare si det når det først var snakk om temperaturer... :xmas:

 

-on topic-

Du kan jo prøve å gjøre alt på nytt. Men husk å rense cpu og kjøleribbe grundig. Helst med isopropanol. Og det hadde heller ikke skadet med Artic Silver 5...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...