Gå til innhold

Trenger anbefaling for DV kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva betyr egentlig svakt lys? Er det lys i hjem eller lys ute om natta?

Jeg skal filme stort sett inn i huset (barn og familie) og litt når jeg skal på ferie.

Er ingen storkrav bruker.

Jeg kan få Canon MVX150i for ca. 7000kr.

Siden laveste pris i prisguiden er ca.8500 er det lurt å kjøpe den for 7000 selv om den er dårligere en Sony kamera?

Lenke til kommentar

svakt lys vil jeg betegne som hovedsaklig innendørs i dempet belysning, la oss ta for oss typisk setting i jula da..

 

det du har dempet belysning mde litt steariner osv. det er ikke akkurat de beste forholdene for et 3ccd kamera, du har to-tre alternativer egentlig, du har som folk sier trb80 som er superb i disse forholdene, du har også mx8 fra panasonic som jeg er blitt veldig imponert over.. så har du jo mvx150 fra canon, og som afseth så er det med lyd litt varierende fra en til annen...

 

mx8 er veldig lett å bruke, du har 5 innstillinger du kan bruke for forskjellige aktiviter, blant annet sport og portrett er noen..

 

dette kameraet har fått veldig bra kritikk, eneste jeg kan si er jo at det er ikke det nyeste 2002 mod, men uansett så er dette absolutt et veldig bra kamera- les link under:

 

http://www.whatcamcorder.net/frame.html?ht...nicNV-MX8.shtml

 

paste i url.

Lenke til kommentar
Siden laveste pris i prisguiden er ca.8500 er det lurt å kjøpe den for 7000 selv om den er dårligere en Sony kamera?

 

Du får TRV33 til 6995,- i butikk hvis du ikke må ha kamera på dagen. Både Elkjøp, Lefdal og Japan Foto har kampanjer med denne prisen fra tid til annen. Jeg kjøpte det til den prisen på Elnor (Oslo) og er veldig fornøyd

Lenke til kommentar
et du har dempet belysning mde litt steariner osv. det er ikke akkurat de beste forholdene for et 3ccd kamera, du har to-tre alternativer egentlig, du har som folk sier trb80 som er superb i disse forholdene, du har også mx8 fra panasonic som jeg er blitt veldig imponert over

 

Kan få et mx8 til ca 10 laken. Er dette godt kjøp, eller bør jeg satse på GS-70(samme pris)

synes kanskje MX 8 er noe stor, ihvertfall i forhold til GS-70.

Vurderer også mx 500 eller PC330, men har liksom satt en magisk grense på 10 000 spenn.

 

men altså: MX8 eller GS-70, hvem er best på billedkvalitet?(kun det!)

: :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...