Gå til innhold

IT-studie med GENS


Fizzle

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver og ser på ulike studier innen data/IT, og mange krever jo at man har en viss bakgrunn innen matematikk, da gjerne R1, noe jeg ikke har. 

Derfor har jeg prøvd å se litt på studier som kun krever generell studiekompetanse, men synes det er litt vanskelig å vite hva som er forskjellen på de ulike og hva som kan være lurt å velge. 

Noen som har noe erfaring med studiene informasjonsvitenskap og IT- og informasjonssystemer? 

Jeg er ikke så veldig interessert i design, og de alternative IT-linjene som inkluderer dette er derfor ikke noe førstevalg, eks. interaksjonsdesign osv. 

Noen med innspill? Eventuelt tips til andre studier jeg kan ha oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HSN har også en IT linje som ikke krever annet enn GENS:

https://www.usn.no/studier/finn-studier/ingenior-sivilingenior-teknologi-og-it/bachelor-i-it-og-informasjonssystemer/bachelor-i-it-og-informasjonssystemer-ringerike-article27575-7233.html
 

Hadde jeg kunne ha valgt så ville jeg ha valgt Anvendt og så fokusere på programmering/nettverk. Mitt inntrykk er at den på Ringerike er litt for "flyktig". Etikk og moral (ala exphil) burde heller blitt implementert så tidlig som ungdomskolen (dessuten, alle foreldre har litt ansvar der), og oppsett av webserver kan man fint sette opp hjemme mens man leser om erfaringer og protokoller på internett. 7,5 poeng er også litt tynt, men det er kun min observasjon/mening.

 

Jeg mener ikke at it og inf er noe dårlig: Kartverket, som ligger rett ved, ansetter folk der i fra hvert år omtrent.

 

Fordelen med Anvendt linjen er at du kun har 3 emner å fordype deg i og du har større mulighet til å velge mellom valgfrie emner i alle semestrene unntatt 2. Men, det interessante med Anvendt er at du kan velge nettverk og systemadministrasjon eller C det siste semesteret - begge er gull verdt å ta med seg videre. Uansett, har du mulighet så vil Anvendt gi deg en solid bakgrunn i programmering.

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...