Gå til innhold

Noen operatør som har *oppdatert* forbruksinformasjon?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har Dipper mobilabonnement via jobbet, og noen måneder bruker jeg mye av 6 GB-kvoten.

MEN: forbruksinformasjon på MinSide og SMS om at kvoten er 90% oppbrukt ligger 2-3 timer etter.

På 2-3 timer er det enkelt å bruke 10% av 6 GB, og da blir det dyrt!

 

Er dette vanlig? Noe en skal akseptere?

Hva gjør de andre operatørene?

 

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dipper har mulighet for å legge til en datakontroll-løsning, slik at du ikke går på overforbruk. Da stoppes bruken på x GB, så må du heller bestille en ekstra datapakke :)

 

Standard i bedriftsmarkedet er vel egentlig overfakturering, men finnes sperremuligheter og :) Bare å ringe å spøøre :)

Lenke til kommentar

Ja, det finnes en setting på abonnementet som heter "Sperr for databruk". Det er mulig det betyr sperr for overforbruk.

Men det hjelper jo egentlig ikke heller, for en vil jo ikke "bare stoppe". En vil jo få sjansen å bestille ny datapakke.

 

Og jeg har sendt spørsmålet til Dipper, venter på svar!

Lenke til kommentar

Ja, det finnes en setting på abonnementet som heter "Sperr for databruk". Det er mulig det betyr sperr for overforbruk.

Men det hjelper jo egentlig ikke heller, for en vil jo ikke "bare stoppe". En vil jo få sjansen å bestille ny datapakke.

 

Og jeg har sendt spørsmålet til Dipper, venter på svar!

"Sperr for databruk" det ser ut som en sperring for hele tjenesten, og rett fra starten, synes jeg.

Forhåpentligvis stopper den databruk når man nærmer seg de siste megabytene i datapakken. Så får man fjerne den sperringen, og så legge til en datapakke før overforbruk telles. Dette ville være perfekto!

Om de ikke har den perfekte løsningen, så kanskje greit å sette en varsel på selve telefonen ?

Lurer på hva de skal svare deg hos Dipper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...