Gå til innhold

– Vi fikser alle nyere iPhoner, sier Apple Norge, men stemmer det?


Anbefalte innlegg

Eg skjønner kva du meiner. Men det er hans jobb å håndtere kunder. Så ja, h*n må tåle det. Hva skal ein gjøre, akseptere å bli tvunget til å betale 1300kr ekstra? Ringe til sjefene i USA?

Om det er snakk om 16gb iphone 6 - 1700kr for reparasjon? Det er ikkje langt unna nypris på ein slik telefon!

 

Her må det også litt fornuft til. Om hele telefonen er bøyd og deformert, så er det logisk at de må fiksast for å få batteriet på plass. Er det feilmelding om "dårlig fokus på skjermen".... who cares? Har ingenting med bat. å gjøre!

 

Du kan ikke bare kjefte deg til alt i livet. Hvis det finnes regler for hva de gjør og ikke gjør, så må du bare akseptere det ja. Og så kan du da ta det med i vurdering når du kjøper neste telefon, men det er en annen sak. 

 

Det stod ikke "dårlig fokus på skjermen" og det kan faktisk være slik som UrgeLol eksempelvis sier at skjerm er byttet. Alle som bytter skjerm på iPhone utenom Apple bytter til dårligere 3.part skjermer. Og det er godt mulig at det er noe lovgreier involvert med at hvis Apple tar det inn for service og leverer tilbake er de ansvarlig for resultatet, som da inkluderer et 3. parts panel satt inn av bruker. Det vil ikke Apple ta ansvar for. Og så har de satt reglene som de er.

 

 

Og nei, ingen i support har som jobb å bli kjeftet på av urimelige kunder. Det er en grunn til at veldig mange nå tar opp disse samtalene.

 

 

Det jeg synes er ille er det med den saken over der en iPhone 6 var noe bøyd som faktisk er en konstruksjonsfeil fra Apples side. Da bør de faktisk ta ansvar, siden det ikke er brukers feil at telefonen er litt bøyd. Apple mener jo selv at det ikke er et problem, men de synes visstnok det er et problem når de skal ha den på service..

 

Men igjen det finnes mange bedre måter å snakke med support på. Det er mennesker det og, og jeg kan love at de fleste ikke liker jobben sin så godt, veldig mye pga kundene som ringer inn. Og det kan faktisk være ting som du ikke er klar over som fører til noe. er da beste løsning virkelig å bare begynne å kjefte løs? Du ville ikke gjort det om du faktisk møtte denne personen, så hvorfor over  telefon? Det er jo ikke logisk at folk kjefter mye mer over telefon enn person til person. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Gurimalla, det høres ut som noen som prøver å sno seg unna her, altså!

 

Gjenstår å se hva som skjer, men hvis dette tar lang tid, eventuelt du blir tvunget til å betale ekstra og/eller dere mister de forhåndsbetalte 399, så er det veldig stygt av dem å gjøre!

 

Hvis de nekter å sende telefonen tilbake og tilbakebetale de 399, om dere foreslår dette; så kan du be dem rykke å reise fra en her ihvertfall :p

 

Jeg hadde blitt fly forbannet, kanskje tilogmed voldelig! :p

 

 

Det er ikke folkene i support som setter policyene. De har regler, sikkert fra Apple USA om hva de kan gjøre og ikke. Hvis reglene sier at om den meldingen kommer opp ved diagnose så må også skjerm byttes om de skal få bytte batteri, hva hjelper deg å bli forbannet på stakkaren som sitter i support som bare gjør jobben sin?

 

 

Vel, slik saken virker til å fremstå, så virker det nesten som utpressing dette her. Det er det jeg reagerer på. Hvis de returnerer telefonen uten at det koster noe eller lignende, så har jeg ikke lenger problemer, annet at grunnen til at de må skifte skjerm virker litt søkt (hvis det er originalskjermen).

 

Det er ikke bare her at jeg har lest at Apple skylder på kunder, sett andre skrive om det andre steder (andre land også), og det har vært noen artikler hvor det ble tilbakevist anklagene til Apple og lignende.

 

Jeg skulle ha forklart litt mer angående den siste setningen, mente det ikke som at jeg skulle ty til fysisk vold over noen, er bare litt fyldig språk som desverre er min sære humor av og til :)

 

Var litt trøtt da jeg skrev det, samme som nå, derfor jeg har redigert posten :)

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar

 

Eg skjønner kva du meiner. Men det er hans jobb å håndtere kunder. Så ja, h*n må tåle det. Hva skal ein gjøre, akseptere å bli tvunget til å betale 1300kr ekstra? Ringe til sjefene i USA?

Om det er snakk om 16gb iphone 6 - 1700kr for reparasjon? Det er ikkje langt unna nypris på ein slik telefon!

 

Her må det også litt fornuft til. Om hele telefonen er bøyd og deformert, så er det logisk at de må fiksast for å få batteriet på plass. Er det feilmelding om "dårlig fokus på skjermen".... who cares? Har ingenting med bat. å gjøre!

 

Du kan ikke bare kjefte deg til alt i livet. Hvis det finnes regler for hva de gjør og ikke gjør, så må du bare akseptere det ja. Og så kan du da ta det med i vurdering når du kjøper neste telefon, men det er en annen sak. 

 

Det stod ikke "dårlig fokus på skjermen" og det kan faktisk være slik som UrgeLol eksempelvis sier at skjerm er byttet. Alle som bytter skjerm på iPhone utenom Apple bytter til dårligere 3.part skjermer. Og det er godt mulig at det er noe lovgreier involvert med at hvis Apple tar det inn for service og leverer tilbake er de ansvarlig for resultatet, som da inkluderer et 3. parts panel satt inn av bruker. Det vil ikke Apple ta ansvar for. Og så har de satt reglene som de er.

 

 

Og nei, ingen i support har som jobb å bli kjeftet på av urimelige kunder. Det er en grunn til at veldig mange nå tar opp disse samtalene.

 

 

Det jeg synes er ille er det med den saken over der en iPhone 6 var noe bøyd som faktisk er en konstruksjonsfeil fra Apples side. Da bør de faktisk ta ansvar, siden det ikke er brukers feil at telefonen er litt bøyd. Apple mener jo selv at det ikke er et problem, men de synes visstnok det er et problem når de skal ha den på service..

 

Men igjen det finnes mange bedre måter å snakke med support på. Det er mennesker det og, og jeg kan love at de fleste ikke liker jobben sin så godt, veldig mye pga kundene som ringer inn. Og det kan faktisk være ting som du ikke er klar over som fører til noe. er da beste løsning virkelig å bare begynne å kjefte løs? Du ville ikke gjort det om du faktisk møtte denne personen, så hvorfor over  telefon? Det er jo ikke logisk at folk kjefter mye mer over telefon enn person til person. 

 

 

Jeg pleier som regel å være hyggelig, kommer som regel mye lenger kanskje 99% av gangene når man snakker med support/service avdelinger, vel ihvertfall i min erfaring. Jeg har fått mer support/service enn det jeg spurte om, flere ganger. Det hjelper også å være ærlig, selv når det var min egen feil, noe som har overrasket meg :)

 

Det er bare en gang jeg husker nå, at jeg ble litt ubehagelig. Da var det riktignok salgsavdelingen vistnok, men det var en svenske som var i overkanten frekk, når jeg kjøpte en telefon. Problemstillingen, var at produktet på nettsiden deres, til og med spesifisert i orderlinjen også tror jeg, at totalprisen var ett nevnt beløp; noe jeg fant ut ikke kunne stemme, fordi beløpet jeg betalte, og månedsprisen med binding, ville langt overstige nevnt beløp.

 

Hun bekreftet at hun så dette selv, men er ikke sikker om hun egentlig skjønte hva det betydde. Hun bare nektet, bortforklarte, skyldte på meg (dette tror jeg var når totalprisen nettopp hadde kommet, eller mindre enn ett år før). Da gikk tålmodigheten min tom etter en god stund, og jeg begynte å bruke samme tone tilbake. Det endte med at hun bare la på, etter å sagt "siste ord"...

 

Jeg ble litt sjokka, kanskje litt forvirret, siden det var litt surrealistisk. Ringte tilbake ikke lenge etterpå, da fikk jeg en annen på telefonen, ikke noe problem, det var feil på deres sin side, og fikk penger innbetalt på konto som dekket mellomlegget, og en beklagelse fra lederen, uten at jeg klagde spesielt på forrige personen. Tror jeg bare sa at hun nektet for at totalpris var en ting, og at hun bare la på, og det var veldig rart. Tror de andre på kontoret fikk med seg samtalen hun førte for å si det slik eller lignende ;P

 

TL;DR

Jeg er som regel hyggelig når jeg ringer support/service, utenom en gang kanskje? :)

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar

 

For en suppe..

Jeg står på mitt. Skift sjøl,kjøp batteri på ebay(40kr inkl frakt og mini-torx du treng) treng ikke vere professor for å gjere det ;)Legger du til noen 10-kroner så får du ett 3100mAh istedenfor det orginale 1560mAh som står i (5s).fruen har 6pluss og  det skal jeg også skifte når den tid kommer. Inkl frakt så blir det ca 399kr hos eplehuset :(

 

Kan legge til, mi erfaring med batteri kjøpt på ebay e meget god. Kjøpte 10stk 9v batteri til brannvarslere, 50kr inkl frakt.

Endret av røkla
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...