Gå til innhold

[Løst] Hente flere summer fra en fane inn i et annet ark

Rogerar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo

Trenger hjelp til en formel for å løse et problem. Tror jeg har forklart det i vedlagt excel ark.

Kort forklart: 1 er min hoved(database) fane. 2,3,4 osvosv er faner som skal brukes til div formål. Jeg mangler en formel der jeg kan hente ut alle summer i Verdi A og Verdi B fra fane 1 til vær sin kolonne Verdi A og Verdi B i fane 2 bare ved å kunne skrive inn eksempel 0011 under transaksjoner i fane 2. Som i mitt eksempel 1 så er jo noe ala det jeg er ute etter bare at der så summerer den ikke fra alle med samme nr.

Har funnet en løsning med å bruke =SUMMER.HVIS.SETT som et mellomledd på fane 1. Så bruker jeg =FINN.RAD i fane 2. Dette i vedlegg test 2. Finnes det noe annet å bruke i stede for denne melloløsningen? 

test.xlsx

test2.xlsx

Endret av Rogerar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er mulig jeg har gått glipp av en nyanse. Men så vidt jeg skjønner er løsningen i test.xlsx, ark 2, celle F14 rett og slett

=SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!B:B)

og G14

=SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!C:C)

Beste hilsen Harald

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei

Det er mulig jeg har gått glipp av en nyanse. Men så vidt jeg skjønner er løsningen i test.xlsx, ark 2, celle F14 rett og slett

=SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!B:B)

og G14

=SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!C:C)

Beste hilsen Harald

Takk skal du ha.

Jeg prøvde også denne summerhvis tidligere men jeg ser jeg hadde glemt å referere til kolonne "E"

Endret av Rogerar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...