Gå til innhold

Godt kosthold for person uten egen inntekt?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp med å legge en plan for kostholdet mitt. Jeg er 17, 179cm, og veier 70kg. Foreldrene mine tjener helt okay, men ikke nok til at de kan kjøpe inn egen mat til meg. Mange av måltidene mine går derfor ofte slik:

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Frokost:

- 2 brødskiver med ulike pålegg, gjerne leverpostei/syltetøy/peanøttsmør, ELLER speilegg på brødskive

- Glass med juice

 

Lunsj:

- 2/3 brødskiver med pålegg

- Go' morgen yoghurt, som regel den med nøtter

- 1 eple og/eller banan

- Vann

 

Middag:

- Varierer veldig, har skilte foreldre.

 

Mellommåltider/kveldsmat:

- Brødskiver/frukt/yoghurt, av og til alle tre samtidig.

- Vann eller melk

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Som dere kan se så er måltidene mine langt fra varierte, og mest sannsynlig ikke særlig næringsrike. Jeg vet ikke nok om næringsstoffer og hva slags mat som dekker behovene mine best, så jeg håper dere kan hjelpe! Trenger jeg f.eks kosttilskudd? I så fall, hvilke?

 

Jeg er ute etter å gå opp i vekt samtidig som jeg øker muskelmasse, men også å senke fettprosenten. Jeg vet ikke om dette er mulig å gjøre samtidig, men jeg setter pris på all hjelp uansett.

 

Takk!

Endret av Blueboi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...