Gå til innhold

multiplayer


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med online multiplayer spill. I starcraft kan jeg hoste og joine spill, men er det mer enn en mot/medspiller lagger det maks. Det blir som å spille singelplayer på laveste hastighet. Helt motbydelig, og ingen gidder å spille med meg heller. Antar at det er samme problem i warcraft 3, men der har jeg ikke original (ennÅ).

På den annen side kan jeg spille Diablo II uten problemer og CS også. Heroes derimot kan jeg ikke spille online. Når jeg kommer på gamespy arcade og skal hoste får jeg melding om at det kan oppstå problemer med å hoste; for internal ip er ikke den samme som external ip. De anbefaler å lese på hjelp, noe jeg har gjort og der står det:

GameSpy Arcade is 100% reliant on your Internet connection being fully functional. The same holds true for any games that you want to play online against other people. Firewalls and proxy servers are designed to block your Internet connection in order to minimize the chances that your computer will be accessed (or hacked!) by "unwanted visitors." They also have the unfortunate side-effect of disabling many of the things you might want to do online -- like play games -- since these activities depend on your PC making an unimpeded connection to other computers. Therefore, if you are using a firewall or proxy, Arcade may not function properly nor will you be able to download and install all of the files that you need in order to use the software to play games online.

 

Connecting to different places online requires access through "ports" in your PC's Internet connection, and firewalls and proxies will close certain ports for your protection. This is not always necessary, but you as the firewall/proxy owner are the only one who can open those ports. We can't do it for you - but we can give you some tips on how to configure your firewall / proxy to allow Arcade to work properly.

 

What is a firewall or proxy?

Firewalls and proxies are software programs or pieces of hardware designed to protect your computer and/or network from Internet intruders. Some of these are:

Norton Internet Security

Tiny Personal Firewall

Zonealarm

Sygate (proxy)

Wingate (proxy)

Internet Connection Sharing aka ICS - provided by Windows 98SE and higher (proxy)

Linksys Routers (hardware firewall)

D-Link Routers (hardware firewall)

Cisco Routers (hardware firewall)

 

 

Working Around the Firewall / Proxy

If you are behind a firewall/proxy and are able to change its settings, Arcade needs the following TCP ports open in order to function:

6667 (IRC)

3783 (Voice Chat Port)

27900 (Master Server UDP Heartbeat)

28900 (Master Server List Request)

29900 (GP Connection Manager)

29901 (GP Search Manager)

13139 (Custom UDP Pings)

6515 (Dplay UDP)

6500 (Query Port)

 

 

Jeg er ikke istand til å endre disse instillingene, men det kan jeg få hjelp til av en bekjent. Men det er litt problematisk (økonomi), så før jeg begir meg inn på å be ham om hjelp, lurer jeg på om dette er problemet, og om det eventuelt er andre problemer jeg kan støte på. Jeg har ikke spilt strategi på nettet på flere år og vil gjerne back in game. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...