Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] pc slår seg av (blir mulig for varm)


Anbefalte innlegg

Hei. har en pc som begynner å tulle med å slå seg av.. legger med en liste over pcen (delene i pcen) 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/5256cf32-173d-4e9c-9b15-37fe23f731ce

https://www.komplett.no/product/895422#

(spør hvis dere trenger mer)

cpu temp ligger på ca 38-42 grader i stanby.

motherboard på ca 35 grader.

under spill (foreksempell gta V)  blir cpu en rundt 60 - 80 grader.. å får da varsel i 3 sekund før pcen skrur seg av...

hva bør jeg jøre? prossesoren er ikke overklokket eller noe?? ny kjøler?  (i kabinettet er der 1 vifte foran, 1 bak, 1 på cpu skjøleren og en i toppen) 

 

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syns ikke 60-80 høres for varmt ut egentlig. har min på 92 på full load ved spilling og film samtidig.  
men kan hende det ligger en innstilling en plass(bios) eller et programm som gjør så den skrur seg av ved en spesifikt temperatur. hadde en sånn innstilling før på en av de eldre pcene jeg hadde. Ny og bedre cpu kjøler kan jo få den temperaturen ned og finne en med mer rpm. 
men ville sjekket ut hvordan luftstrømmen er i kabinettet om den er bygget selv så det ikke er bare luft inn. 
usikker om det står noe relativt info, men sjekk event viewer om det står noe der om hvorfor den slår seg av også. kan være heldig å finne noe der.

håper dette er en liten start på problemet ;)

Lenke til kommentar

80 grader er nok litt for varmt ja, prøv å sjekk med hardware monitor om viften står på maks?

Eller om kjøleren sitter litt løst. For tror problemet er kjøleren eller kjølepastaen.

 

For normalsett burde man ha overklokket en del for komme over 60 grader på vinteren.

Jeg har aldri kommer særlig høyt på tempratur med ryzen om vinteren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...