Gå til innhold

Outlook, hvor lagre innboks (pls. hjelp!)


D2001

Anbefalte innlegg

Hei!

Har outlook på engelsk og har mista manualen som fulgte med...

Jeg har hatt Office 2000 lenge, men begynte først nå for en liten stund siden å bruke Outlook-programmet som fulgte med. Det funker jo fint, men hvordan kan jeg lagre alle e-postene i inboksen min og gjennopplaste dem (etter en eventult virus..) igjen senere hvis nødvendig?

Har masse vedlegg osv. og de er nødt til å være en del av sikkerhetskopiene. :scared:

 

Takker for all hjelp :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du behøver strengt tatt ikke bruke Importer/Eksporter. Bare søk etter *.pst-filen på maskinen din. Den heter som regel outlook.pst og ligger som standard (Win 2k og XP) i c:\Documents and settings\ditt_brukernavn\lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook. Denne mappen er skjult som standard så du må slå på visning av skjulte mapper for å finne den. Ta en kopi av denne filen og du har all e-post, kontakter etc.

Lenke til kommentar
Du behøver strengt tatt ikke bruke Importer/Eksporter. Bare søk etter *.pst-filen på maskinen din. Den heter som regel outlook.pst og ligger som standard (Win 2k og XP) i c:\Documents and settings\ditt_brukernavn\lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook. Denne mappen er skjult som standard så du må slå på visning av skjulte mapper for å finne den. Ta en kopi av denne filen og du har all e-post, kontakter etc.

Jeg prøver nå :yes:

Lenke til kommentar
Du behøver strengt tatt ikke bruke Importer/Eksporter. Bare søk etter *.pst-filen på maskinen din. Den heter som regel outlook.pst og ligger som standard (Win 2k og XP) i c:\Documents and settings\ditt_brukernavn\lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook. Denne mappen er skjult som standard så du må slå på visning av skjulte mapper for å finne den. Ta en kopi av denne filen og du har all e-post, kontakter etc.

:no: Fant mappen! Men de filene er jo på knappe 100kb til sammen, og alle e-postene med vedleggene er jo minst 25MB!

Noen som vet om andre alternativer? En operasjon jeg kan føre gjennom outlook kanskje? :dontgetit:

Lenke til kommentar

SÅ KONGE! Jeg fikk det til :laugh:

 

Fikk så sinnsykt mye Spyware og sånt tull på PCen skjønner dere.. Og den skulle jeg formatere men plutselig kom jeg på at alle e-postene mine ville blir sletta, derfor vinglet jeg rundt som et nærvøst vrak men nå er jeg dritfornøyd asså!

Lenke til kommentar

Office sine hjemmesider har en seksjon for adware. Her ligger en kjekk liten snutt for sikkerhetskopiering av e-post som integrerer seg helt i Outlook og har mange innstilinger etter behov. Jeg har brukt den i to år.

 

Om det er vedlegg du har bruk for bør du alltid selv lagre dem sammen med andre dokumenter du har bruk for, f.eks et sted i My Documents/Mine Dokumenter. E-post lesere er aldri trygge programmer. Virus og ormer spiser e-post lesere til frokost.

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...