Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremseklosser til Alfa Romeo?


Juayumi

Anbefalte innlegg

Hei! Har en alfa romeo 156 1.9 2004 modell som jeg må bytte bremseklosser bak på. Helst i løpet av helga, men hverken biltema eller mekonomen hadde dette inne på lager nå. Har hørt litt rundt og noen sier man kan ta bremseklosser som passer andre biler og justere disse litt, noen som har erfaring med dette? Eller vet om noen bremseklosser som passer til bilen min? :)

Har ikke så mye peiling på sånt ;P

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Kowserosa!

 

Du er veldig ærlig og svarer på ditt eget spørsmål " ... kan ta bremseklosser som passer andre biler og justere disse litt" med at du ikke har mye peiling på sånt.

 

Bremseklosser er i særkategori sikkerhetsutstyr, og uten inngående kjennskap så skal du helt klart ikke modifisere deler fra andre biler slik at de passer.

 

Det kan også være smart å få hjelp av andre når du skifter bremseklosser selv første gang.

 

/Ole

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Kowserosa!

 

Du er veldig ærlig og svarer på ditt eget spørsmål " ... kan ta bremseklosser som passer andre biler og justere disse litt" med at du ikke har mye peiling på sånt.

 

Bremseklosser er i særkategori sikkerhetsutstyr, og uten inngående kjennskap så skal du helt klart ikke modifisere deler fra andre biler slik at de passer.

 

Det kan også være smart å få hjelp av andre når du skifter bremseklosser selv første gang.

 

/Ole

Jeg hadde selvsagt ikke tenkt å gjøre dette selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...