Gå til innhold

flere tastatur

Thel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne ønske å kunne koble til et ekstra tastatur til data maskinen til spilling(Nba live, Fifa, madden osv), så jeg ska kunne spille 2 player uten noen joystick. Musen min er koblet via usb, så jeg lurte på om det er noen mulighet å bruke mus ingangen som tastatur inngang? :xmas:

Håkon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får jo tastatur med usb inngang hvis det er det du mener. Men tviler på du kan bruke de samme tastene på begge tastaturene, som feks piltastene da spillet vil oppfatte dette som fra samme tastatur :no:

Skrevet

Mange spill der du kan spesifisere et ekstra sett med taster da.

Altså, den ene kan bruke asdw mens den andre piltastene. Det kan du forsåvidt gjør med 1 keyboard også, men det er ikke gøy å sitte så tett i lengden.

Men mus er musingang, og tastatur tastatur. Tviler på at du kan forandre det med software.

Skrevet

Det er mulig å ha 2 tastaturer på en datamaskin på likt tror jeg. Det skal være mulig i plattformen Windows å bruke programmer som kan overstyre ene tastaturet så du får f.eks ASDW når du trykker på piltastene tastatur nr. 2 og derfra kan sette 2 tastatur opp i spillet ditt... Det finnes forresten noen så har laget et spesial tastatur for spilling, det har software så gjør at du kan kalibrere tastene på det til hva som helst...

Skrevet

Jeg kan bare istemme med ballemann, det går fint med to tastatur/mus. En av dem må være USB basert. Jeg prøvde med et PS/2 og et USB. Fungerte ypperlig, ikke det at jeg hadde bruk for det da.

Skrevet

Det som hadde vært rådd hadde vært å fått fiksa så et tastatur var låst til eks irc, og et annet som funka akkurat som et vanlig tastatur.

Grunnen til dette er at jeg har dual screen, og irc konstant oppe på den ene skjermen. Da kunne jeg fortsatt skrive på irc, selv om en kamerat satt å lasta ned sanger osv..

Skrevet
  Det som hadde vært rådd hadde vært å fått fiksa så et tastatur var låst til eks irc, og et annet som funka akkurat som et vanlig tastatur.

Grunnen til dette er at jeg har dual screen, og irc konstant oppe på den ene skjermen. Da kunne jeg fortsatt skrive på irc, selv om en kamerat satt å lasta ned sanger osv..

Tror det hadde blitt litt vanskeligere når det gjelder akkurat det... siden tastaturet ditt virker på det vinduet som er aktivt, og det kun kan være 1 aktivt vindu om gangen ca... jeg vet ikke mye om det, men tror ikke akkurat dette går så lett uten videre, men hvem vet-

Skrevet

Tror ikke det går så lett jeg heller.. Derfor har jeg ikke gjort noen større forsøk på å skaffe meg info om det heller..

Men tenk så bra.. et tastatur som er låst til et prog, og et annet som brukes på det aktive vinduet... Problemet med irc blir jo at det er flere vinduer i irc.. er jo sjelden på bare en kanal og slik.

Kunne vært moro da, skrive på flere kanaler samtidig.

Skrevet

Det går fint som f... det, men du liker kanskje ikke svaret:

2 PCer

Istedet for å kaste et gammelt vrak, puss det opp og sett det inn i IRC tjeneste!

Skrevet

Det blir ikke det samme... DA må jeg såfall ha en klient på hovedpc'en også.

Gidder ikke bytte tastatur for å skrive på irc og slik hele tiden.

Men som sagt.. Det blir nok med drømmen.

Skrevet

så det skal altså være mulig å spille 2 player hvis man har et tastatur med tastatur utgang å en med usb?

Takker for svar :)

Skrevet

Går fint med 2 tastatur ja. Går fint an å spille med 2 stk. tastatur, men kan bli problemer vis du skal definere taster i spillet. A blir oppfattet som A hos begge tastaturene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...